Egyéb érdekességek...rólam

2013. augusztus 20., kedd

Töltött paprika ...

Töltött paprika ...




...rántás nélkül, a gombóc pedig karfiolrizzsel készült.




Hozzávalók:



  • 500 g darált hús
  • 100 g karfiolrizs
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 8-10 db TV paprika
  • 1 közepes méretű vöröshagyma
  • 1 kisebb új fokhagyma
  • 2 kisebb tojás
  • Himalája só
  • frissen őrölt fekete bors
  • 1 csapott ek. pirospaprika
  • 1 kisebb zellergyökér
  • 2 kisebb zellerszár
  • 1,5 - 2 liter házi sűrített paradicsom
  • 0,5 liter víz
  • ízlés szerint nyírfacukor / méz (ha valaki túl savanyúnak találná a mártást)



Elkészítése: 



A paprikákat megmostam, kicsumáztam. A darált húst összekevertem az apróra vágott hagymával, a zúzott fokhagymával, a tojással, az útifűmaghéjjal, sóztam, borsoztam, pirospaprikával ízesítettem, majd belekevertem a karfiolrizst. (értsd alatta: karfiol késes robotgépben rizs nagyságúra aprítva.) A paprikákat megtöltöttem a töltelékkel (ne legyen benne túl sok, nehogy szétrepedjen a paprika). A maradékból pedig gombócokat formáztam. Egy nagyobb lábasba rakosgattam a paprikákat, a gombócokat, ezután ráöntöttem a paradicsomlevet, a vizet, beledobtam a zeller gyökeret és a szárát, sóztam, picit borsoztam. Lassú tűzön fedő alatt puhára pároltam. Nyírfacukorral/mézzel lehet egy kicsit édesíteni, de nem fontos.


... rántást az étel nem tartalmaz, mert a sűrített paradicsom ad neki sűrűséget.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése