Egyéb érdekességek...rólam

2013. augusztus 24., szombat

Sonkába tekert szűzérmék hagymalekvárral s karfiolrizzsel...


Sonkába tekert szűzérmék hagymalekvárral s karfiolrizzsel 1.





... mert ebben a borongós, esős időben jól esnek a finom falatok!

... nagyon ütős, próbáljátok ki!





Hozzávalók:



a szűzérméhez:



  • 2 szűzérme
  • 10-12 pármai sonka
  • 1-2 ek mustár
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • néhány ág friss rozmaring
  • frissen őrölt fekete bors
  • Himalája só
  • 1-1,5 dl száraz fehérbor



a hagymalekvárhoz:



  • 3 nagy fej vöröshagyma
  • 3 ek. kókuszolaj
  • 3 ek. méz
  • 4 ek. balzsamecet
  • 1 ek. apróra vágott rozmaring
  • Himalája só, frissen őrölt fekete bors
 


a karfiolrizshez:



  • fél fej karfiol
  • 3 ek. kacsazsír
  • Himalája só, frissen őrölt fekete birs
  • 3 ek. finomra vágott petrezselyem




Sonkába tekert szűzérmék hagymalekvárral s karfiolrizzsel 2.




Elkészítése:



A hagymát  felszeleteltem, és elkezdtem a kókuszolajon párolni. Amikor már aranybarna és puha, hozzáadtam a mézet és karamellizáltam. Nem kell sűrűn keverni. Sóztam, borsoztam, rozmaringgal, balzsamecettel ízesítettem. Amikor már a hagyma teljesen megpuhult, és a lekvár kellően besűrűsödött, üvegekbe töltöttem, és miután kihűlt, hűtőbe tettem. 


A szűzérméket 1,5-2 cm-es darabokra vágom. A mustárt kikeverem a zúzott fokhagymával, sóval, borssal és az apróra vágott rozmaringgal. A sonkaszeleteket megkenem a mustáros keverékkel, és minden szeletbe egy húsdarabot csomagolok. Hústűvel megtűzöm, majd tepsibe rendezem őket. Kapnak még egy kevés sót és borsot. A hús alá öntöm a fehérbort, és 190°c-ra előmelegített sütőbe tolva sütöm: először lefedve 20 percet, majd fedő nélkül. Közben egyszer megfordítom a húsokat, és kétszer-háromszor meglocsolom őket a fehérboros szafttal.

Amíg a hús sül elkészítem a karfiolrizst. A karfiolt késes aprítógépben rizs nagyságúra aprítom. Kacsazsíron megpirítom. Sózom, borsozom, petrezselyemmel megszórom.




... a húst hagymalekvárral, karfiolrizzsel és salátával tálalom.  


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése