Egyéb érdekességek...rólam

2013. november 24., vasárnap

Svéd gyömbéres keksz paleora komponálva...


Svéd gyömbéres keksz paleora komponálva 1.





... a svéd gyömbéres keksz az egyik kedvenc nem palós kekszem volt.
 Tavaly az ünnepi készülődés jegyében 12 dupla adagot sütöttem.

 Ezen a hétvégén is készült egy adag "hagyományos" és egy adag paleo verzió. 

...mert nem tudtam megülni a hátsófelemen addig, amíg meg nem alkottam a mindenmentes változatát is

... hogyan is tudtam volna meglenni  svéd gyömbéres keksz nélkül???


...képzelhetitek, micsoda karácsonyi illatfelhő terjengett a konyhánkban, míg sültek az apró kekszek.


... önző módon, az egészet megtartottam magamnak.

...a héten klassz lesz a fotelba kucorodva a chai tea és a délutáni kávém mellé elrágcsálni.







Svéd gyömbéres keksz paleora komponálva 2.





200 g finomra őrölt mandulát összekeverek 25 g tápióka keményítővel /vagy nyílgyökér liszttel, vagy ha egyik sincs finomra őrölt mandulával/ 1/2 tk. szódabikarbónával, egy csipet mindenmentes sütőporral, 2 tk. őrölt gyömbérrel, 1 tk. fahéjjal, 1 tk. őrölt kardamommal, késhegynyi őrölt fehér borssal, késhegynyi őrölt szegfűszeggel, 80-100 g virágmézzel és kb. 6-7 ek. kókuszolajjal. Jól formázható, de nem ragacsos masszát kell kapnunk. A masszából diónyinál nagyobb adagokat csippentek, golyókat formázok. A kezemmel és egy pohár aljával ellapítom a golyóbisokat, majd mennek a 180°C-ra előmelegített sütőbe nagyjából 10-12 percre, vagy amíg az aljuk egy kis színt nem kap. A sütőlapon hagyom őket kihűlni. Jól záródó dobozban tartom őket. Tojásmentes, ezért sokáig eláll.*



... veszélyes...nagyon veszélyes...tessék vele vigyázni!



** ha ropogós kekszet szeretnétek, akkor 1 tk. szódabikarbónával, 

1/2 kk. sütőporral és kb. 6-7 ek. mangalicazsírral készítsétek.


6 megjegyzés:

  1. szia! szeretném megkérdezni hogy a tápióka keményítő az a tápióka gyöngy? (mert hogy nekem az van itthon)
    válaszodat előre is köszönöm: viki

    VálaszTörlés
  2. Szia! :) Megsütném hétfőn :) Mandulaliszttel is lehet csinálni?

    VálaszTörlés
  3. ... azzal még nem próbáltam. :-)

    VálaszTörlés
  4. Megsütöttem. Illata tisztára, mint az ikeás keksz, ízre is olyan, ropogós is lett, de ... szétfolyt sülés közben, az egész tepsi egy nagy keksz lett, úgy kellett tördelni belőle.
    Mit ronthattam el?

    VálaszTörlés
  5. Hmhm, Jutka. Ez egy jó kérdés. Rengetegszer megsütöttem már én is (olvasóim is), és sosem merült fel még ilyen probléma. Mindent pontosan kimértél? A sütőport, a szódabikarbónát, a kókuszolajat? Finomra őrölt mandulát használtál? Szomorú vagyok, látnom kellene, mit, hogyan csináltál. Milyen alapanyagokkal dolgoztál...

    VálaszTörlés