Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 27., vasárnap

Meggyes "tiramisu" torta Méziboy 30. szülinapjára



Ma ünnepeltük Méziboyom 30. szülinapját. Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen tortát is készítsek neki ajándékba. Ne legyen túl édes, ne legyen túl hagyományos, és olyan legyen, amilyet még soha  senki nem evett, így esett a választásom erre a meggyes "tiramisu" tortára. (Az elnevezéssel gondjaim voltak, nem kifejezetten tiramisu, csak valami ahhoz hasonló.) Az elmúlt héten szántam rá egy fél órácskát, és gyorsan papírra vetettem az ötleteimet, amiből ez az emeletes torta született. 

A piskótám a szokásos kevert olajos tészta lett, megbolondítva egy kis kávéval, mandulával és amarettoval. Krémként a szokásos meggymisu krémemet használtam ricottával feltupírozva. A díszítés pedig tiramisu piskóta, a torta tetején csokiba mártott kávészemekkel, oldalt organza szalaggal átkötve. Isteni finom - szerintem! Nekem eddig (az általam készítettek közül) ez a kedvencem! :-DD Remélem, hogy az ünnepeltnek is tetszett és ízlett! Még egyszer boldog szülinapot Méziboynak!


Hozzávalók:


a 26 cm-es piskótához:

  • 20 dkg darált mandula
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor 
  • 2 nagy csipet só
  • 25 dkg cukor
  • 4 ek. cukrozatlan holland kakaópor
  • 4 tojás
  • 2 dl semleges ízű olaj
  • 1 dl főzött kávé
  • 1 dl amaretto

a 18 cm-es piskótához:

  • 10 dkg darált mandula
  • 15 dkg liszt
  • 1 nagy csipet só
  • 12,4 dkg cukor
  • 2 ek. cukrozatlan holland kakaópor
  • 1 dl semleges ízű olaj
  • 0,5 dl főzött kávé
  • 0,5 dl amaretto
  • 2 tojás

a belső krémhez:

  • 6 dl habtejszín
  • 500 g ricotta
  • 750 g mascarpone
  • 1 üveg magozott meggy (lecsepegtetve)
  • 3 cs zselatin fix
  • 3 cs habfixáló
  • ízlés szerint por/ vaníliás cukor

  • tiramisu piskóta (pl. Aldiban kapható)
  • tej (kb. 1-1,5 dl)
  • főzött kávé (kb. 1-1,5 dl)
  • amaretto (kb. 0,5 dl)

a külső krémhez:

  • a belső krém fele meggy nélkül
  • 2 csomag habfixáló
  • 4 dl habtejszín
  • 1 csomag zselatin fix
  • ízlés szerint porcukor/ vaníliás cukor

a dekorációhoz:

  • a torta oldalára tiramisu piskóta (én 2 X 400 g-ot vettem, de nem fogyott el az összes)
  • a külső krémből nyomózsákkal díszeket nyomtam a torta tetejére
  • tejcsokiba mártott kávészemek kerültek mindegyik dísz tetejére
  • gyertya
  • organza szalag az átkötéshez
  • nagyméretű tortatál
  • csokiforgács a 26 cm-es tortalap tiramisu piskótán belüli részére





Elkészítése:


a piskóták elkészítése:


1. A darált mandulát jó alaposan összekevertem a liszttel, az átszitált kakaóporral, a sütőporral és a sóval.

2. A tojásokat habosra kevertem a cukorral, lassan hozzácsorgattam az olajat, ezzel is jó alaposan elkevertem, majd a kávé-amaretto keveréket is belekevertem.

3. Apránként adtam hozzá a száraz alapanyagokat, ezután a masszát (az oldalát nem kenjük ki!) alul sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöttem, és 200°C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.

4. Hagytam a piskótákat teljesen kihűlni, majd tortafűrésszel kettévágtam őket. (Összesen tehát 4 lap lett: 2 db 26 cm-es, 2 db 18 cm-es.)


a belső krém elkészítése:


1. A tejszínt a habfixálóval és a porcukorral kemény habbá vertem, majd beledolgoztam a ricottát és a mascarponét, a zselatint.
2. A krémet kétfelé választottam (a külső krémbe került az egyik fele): az egyik felébe beleforgattam a magozott meggyet


a külső krém elkészítése:


1. A tejszínt a habfixálóval és a porcukorral ismét kemény habbá vertem, majd elkevertem benne a belső krém meggy nélküli felét.

2. Beledolgoztam a zselatint és félretettem.


összeállítás, díszítés:


1. A 26 cm-es piskóta egyik felét a tortatálra helyeztem, erre került a belső krém 1/4-e.

2. A tejet elkevertem a kávéval és az amarettóval, ezután a tiramisu piskótákat egyesével belemártogattam, és kiraktam vele a krém tetejét (jó szorosan).

3. A krém újabb 1/4-e következett, erre került a második 26 cm-es lap.

4. A közepére helyeztem a 18 cm-es lap egyik felét, majd a krém 1/4-ét rákentem, ezután 1 sor mártaogatott tiramisu piskóta következett, újabb 1/4 krém, legvégül pedig a következő 18 cm-es lap.

5. A külső krémmel mindenhol egyenletesen bevontam a tortát (oldalt, felül), körbe raktak (oldalt) tiramisu piskótával (ezt nem mártjuk meg!) és átkötöttem szalaggal.

6. A maradék külső krémből rózsákat nyomtam a tetejére, mindegyik közepébe került egy szem tejcsokiba mártott kávé.

7. A 26 cm-es tortarész tetejére (belül a tiramisu piskótán) csokireszeléket szórtam.

8. Gyertya került a közepére, majd ment pihenni a hűtőbe 1 éjszakára.


Megjegyzés: Ha esetleg valaki elkészíti, mindenképpen szánjon rá egy fél napot. Kicsit időigényes, de egyáltalán nem nehéz megsütni.



32 megjegyzés:

  1. Isten éltesse Méziboyt, a torta nagyon mutatós!

    VálaszTörlés
  2. Ez csodálatos Mézi!!! Nagyon ügyes vagy. Boldog szülinapot az ünnepeltnek! Egy hét múlva nekem is hasonló akcióm lesz :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a tortád!! Isten éltesse az ünnepeltet!! :)

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot Méziboy-nak! A belsejéről nem lesz kép?

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse az ünnepeltet
    A torta gyönyörű

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen Méziboy nevében is! :-DD

    A belsejéről sajna nem készült kép, szétosztottuk a tortát, és a mi adagunk már elfogyott...ebből is látszik, hogy isteni volt! :-D

    VálaszTörlés
  7. Valóban nagyon mutatós! Biztos sok munkád volt vele.

    VálaszTörlés
  8. Mézi, csatlakozom a többiekhez, ez nagyon sikerült példány.

    VálaszTörlés
  9. Sok boldog születésnapot kívánok Méziboynak:-)
    A torta pedig csodaszép:-))

    VálaszTörlés
  10. Isten éltesse Méziboyt!Nagyon, nagyon szép lett a torta, biztos sokat dolgoztál vele, de megérte.:-)

    VálaszTörlés
  11. Te aztán odatetted magad, csodaszép, s finom lehet a torta.:-))
    Isten éltesse Méziboyt még sokáig!:-))

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű! Akármelyik magazinban megállná a helyét!:)

    VálaszTörlés
  13. Csodálatos!!!!!

    Itt is Boldog Születésnapot Kívánok Méziboynak!!!!

    VálaszTörlés
  14. Hát ez csodásan sikerült! Isten éltesse az ünnepeltet!

    VálaszTörlés
  15. Azta Mézi, ez csodás!! Le a kalappal előtted, bogaram!:)
    Boldogot a boynak!!:)

    VálaszTörlés
  16. Mesés, egyszerűen mesés! Le a kalappal az Alkotás előtt :-)

    Az ünnepeltnek hepibörzdéj!!

    VálaszTörlés
  17. Ez hihetetlenül szép lett! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  18. Tökéletes mestermű! Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  19. Gyönyörű lett!!!! Boldog szülinapot az Ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  20. Gyönyörűséges!
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  21. Ez fantasztikusan gyönyörű!
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  22. Gyönyörű lett a torta!
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  23. Szia:
    Boldog szülinapot kívánok az ünnepeltnek.:))puszi

    VálaszTörlés
  24. Hűűűű, milyen szépséget alkottál!
    Az ünnepeltnek pedig boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  25. Gyönyörű lett! Elhiszem, hogy időigényes! Még magazinban is megjelenhetne!

    VálaszTörlés
  26. Hűha! Ez nagyon szép torta :)

    VálaszTörlés
  27. Elnézést kérek a megcsúszott válaszért. Köszönöm - Méziboy nevében is - a jókívánságokat. Nagyon jól esnek a kedves szavaitok! :-DD

    Puszedli! Kb. fél napot dolgoztam vele, de hidd el, egyszerűbb, mint gondolnád! :-)

    VálaszTörlés