Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 7., hétfő

Variációk baguettre I.



Alig vártam, hogy végre kipróbálhassam a legújabb konyhai "játékszeremet": "a baguette fém sütőformámat"! :-DD Biztos, hogy sokan most azt gondoljátok: "Ajajajjj, ez a Mézigörl" biztos nem normális, hogy ennyi pénzt ad ezért a formáért!" (:-DD) De az a helyzet kérem szépen, hogy KELLETT és kész!!! :-DD Egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, szerintem csúcsszuper! A benne sült bagett pedig sokkkkal ízletesebb,  mutatósabb, mint a bolti társai: nálunk szinte egy szempillantás alatt elfogyott. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek beszerzésre és kipróbálásra!!! :-)))

Készítettem hozzá isteni fehérboros májpástétomot is, hamarosan hozom annak a receptjét is! Nyammmm! :-DDD

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (BL 80)
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1,5 tk. só
  • 0,5 dl olaj
  • kb. 1,5 dl tej
  • kb. 1,5 dl víz
  • 1 tk. méz (az eredeti receptben cukor szerepel)
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav (az eredeti receptben nem szerepel)



Elkészítése:

1. A fenti hozzávalókból - a szokásos módon - a robotgép dagasztóspiráljával hólyagos tésztát dagasztottam, kelesztőtálban hagytam duplájára kelni.

2. Ezután átgyúrtam a tésztát, és 3 egyenlő részre osztottam, megformáztam (a tetejüket bevagdostam) és a sütőformában pihentetve, letakarva hagytam őket ismét a duplájára kelni.

3. Sütés előtt alaposan lepermeteztem őket vízzel, a tetejüket megszórtam szezám-, és lenmaggal, majd 200 °C-ra előmelegített gőzös sütőben megsütöttem őket. (kb. 20-25 perc lehetett)

4. Fehérboros májpástétommal eszegettük! :-DD


8 megjegyzés:

  1. Imádom a bagettet! A formát meg naggggyon jól tetted, hogy megvetted, gondolom a család szerint is jó befektetés volt. :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek. imádnivaló valami finom kencével

    VálaszTörlés
  3. Óóóó de szuper! Nekem aztán nem kell magyaráznod az "egyszerűen kellett" érzést, jó ismerősök vagyunk :D

    VálaszTörlés
  4. Húúúú, de szépségesek!!! Kedvem lenni befalni az egyiket.:)

    VálaszTörlés
  5. Most vágynék rá.Valami jó kis kenegetővel.A fehérboros kence recijét megtalálom már valahol?

    VálaszTörlés
  6. Szépséges bagettek! Igenis, kell a bagettforma :)

    VálaszTörlés
  7. Nelli! Feltettem a kencét!

    Lányok, megnyugodtam bagettsütő ügyben, sőt rendeltem még egyet, mert 3 bagett ekkora családnak elég kevéske! :-D

    VálaszTörlés