Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 11., péntek

Aszalt szilvás-mandulás bonbon (ajándékba)





Korábban említettem már, hogy Méziboy anyukája nemrégiben ünnepelte születésnapját, neki, és az ugyancsak szülinapját ünneplő nagyon kedves kolléganőmnek készítettem ezeket a bonbonokat ajándékba. :-DD Igen, igen...a recept szinte megegyezik a karácsonyra készült szaloncukrokéval, egy csipet őrölt fahéjjal egészítettem ki csupán. Díszdobozba csomagoltam és cukorgyöngyökkel díszítettem ezúttal őket. Szerintem irtó finomak lettek, a formázást azért még gyakorlom egy kicsit. ;-) Remélem, azért az ünnepeltek örültek neki?! :-DD


Hozzávalók:


 nagyjából 70 db-hoz

  • 15 dkg aszalt szilva, felaprítva vagy ledarálva
  • 40 dkg darált mandula
  • 20 dkg házi vaníliás porcukor
  • 10 dkg natúr marcipán (én Szamost, a kedvencemet használtam)
  • kb. 60 ml rum
  • ízlés szerint fahéj (fél citrom reszelt héja is kerülhet bele)
  • kb. 40  dkg étcsokoládé a bevonáshoz + 1-2 ek. olaj




Elkészítése:


1. A porcukrot átszitáljuk, összekeverjük a mandulával, a fahéjjal (esetleg reszelt citrom héjjal), a finomra reszelt marcipánnal, az apróra vágott aszalt szilvával és a rummal.

2. A rum mennyiségét úgy állítsuk be, hogy az összegyúrás után a masszának el kell válnia az edény falától.

3. Tiszta kézzel tetszőleges méretű formákat készítünk (diónyinál kisebbet csippentettem a masszából), majd sütőpapírral kibélelt tálcára sorakoztatjuk őket.

4. Vízgőz felett felolvasztjuk a csokoládét és 1-2 evőkanál olajat, két villa segítségével belemártjuk a bonbonokat, ezután visszahelyezzük őket a tálcára és cukorgyöngyöt szórunk a tetejére.

5. Ha mindegyikkel készen vagyunk hűtőbe tesszük őket. Én siettem, így kikerültek a fagyos hidegbe az ablakpárkányra. Itt kb. 30 perc alatt megdermedtek, hűtőben kicsivel több ideig tart.

6. Felhasználásig hűvös helyen tartjuk őket, majd dobozba csomagoljuk a bonbonokat.

10 megjegyzés:

  1. Mézi, ezek csodaszépek lettek. Annyira gusztusosak, hogyha a képről le lehetne venni, már megkóstoltam volna. Nekem a formája ellen sincs semmi kifogásom. Az ünnepeltek biztosan nagyon fognak örülni neki. Csak halkan jegyzem meg, hogy az én szülinapom is közeleg :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klasszak lettek, szívesen megkóstolnám:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csini bonbonok, biztos örültek neki!

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok! Hihetetlen ízléses csomagolás és gyönyörűséges bonbonok! Fenomenálisan jól néznek ki, és az égvilágon semmi baj nincs a formájukkal. Karácsonykor kóstoltam ilyen ízesítésű házi szaloncukrot, azóta az elsők között szerepel a kedvenceim sorában:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépségesek lettek Mézi!:-)Gondolom nagy sikert arattak az ünnepeltek körében is!

    VálaszTörlés
  6. Csak ámulok és bámulok! Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  7. Mindenkinek köszönöm! :-) Nem nehéz elkészíteni, érdemes kipróbálni! Tényleg isteni, nagy sikerük lett! Nea! Előre is isten éltessen! :-)))

    VálaszTörlés