Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 14., hétfő

Gersli rizottó




Nem szeretem a rizst, ezért örültem, amikor olvastam, hogy gersliből (árpagyöngy) is lehet "rizottót" készíteni. Nemcsak egészséges, de nagyon finom és sokféle módon variálható étel. Mi csak így "magában" ettük, de köretként is remek például sült húsok mellé. 


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg gersli
  • 30 dkg csiperke gomba
  • 4 ek olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • őrölt fekete bors
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • szárított kakukkfű (ízlés szerint)
  • 0,5 l zöldségalaplé
  • 2-2,5 dl fehérbor
  • 2,5 dkg vaj
  • 3 dkg parmezán
  • 20 dkg fagyasztott zöldborsó
  •  


    Elkészítése:


    1. A gerslit megmossuk, és hagyjuk lecsepegni.

    2. Lábasba olajon üvegesre pároljuk az apróra vágott hagymát, majd hozzátesszük a darabokra vágott gombát, és kicsit átsütjük.

    3. Beletesszük a gerslit, a zöldborsót, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, kakukkfűvel megszórjuk, alaplével és fehérborral felöntjük, és puhára pároljuk. Min. 30 perc alatt.

    4. A végén adjuk hozzá a vajat, a reszelt parmezán, (lehet még friss petrezselyemmel ízesíteni), majd formába töltve tálaljuk.


    Forrás: Az eredeti gombás rizottó recept a Nők Lapja 2010. október 20.-i számából való, fehérbor, kakukkfű, fokhagyma nélkül, alaplé helyett vízzel felöntve és rizzsel készítve.

    6 megjegyzés:

    1. Nagyon guszta!
      Én egyszer készítettem gerslivel valamilyen ételt, de nekem nem jött be.

      VálaszTörlés
    2. Rizzsel én sem vagyok puszipajtás! Gersli, bulgur, köles sokkal jobb szerintem! Azt bírom ez utóbbiakban, hogy nem szárazak, mint a rizs. Recept csodás, tálalás meg egyenesen fantasztikus!

      VálaszTörlés
    3. Gyönyörű a fotó már megint!

      VálaszTörlés
    4. Köszönöm mindenkinek, aranyosak vagytok! :-)

      VálaszTörlés