Egyéb érdekességek...rólam

2011. november 8., kedd

Rumba áztatott, marcipánnal töltött aszalt szilva fahéjas csokoládéba mártva ...




... Karácsonyra. Igen, igen jól olvassátok: Karácsonyra. :-D Az egyik kedvenc ünnepem a Karácsony - és tényleg nem ment az agyamra a munka vagy más, hogy ilyen hamar megkezdtem az előkészületeket. Én az a "maximalista típus" vagyok, aki semmit sem hagy az utolsó pillanatra, és már novemberben elgondolja, kinek milyen ajándékot készít, ad. Az új recepteket is mindig előre elkészítem. Erre az évre is van már vagy 20, amit ki szeretnék próbálni. Ezek, illetve a tavalyiak közül fogok majd nagyjából 10-et kiválasztani a megajándékozottaknak. Akkor ezennel megnyitom az ünnepi készülődést...



Hozzávalók:

  • kb. 15 db aszalt szilva
  • kb. 10 dkg natúr marcipán, nyírfacukros
  • 1-2 dl rum
  • kb. 35-30 dkg jó minőségű étcsokoládé, min. 70%
  • 1-2 ek. kókuszolaj
  • 1 tk. fahéj

Elkészítése:


A szilvát egy éjszakára rumba áztatom. A marcipánból annyi golyóbist formázok, ahány szem szilvám van, óvatosan a szilvába töltöm a marcipánt, és ezt is golyóvá formázom. A fahéjat, az olajat és a csokoládét vízgőz felett felolvasztom. Villával megmártom a szilvákat, mindegyik tetejére díszítőcukrot szórok (a paleosok kihagyják), és sütőpapírra téve hagyok őket megdermedni. Legvégül az összeset csomagolom (kapszliba ültetem vagy papírba csomagolom és dobozolom). Hűtőben tárolom!

12 megjegyzés:

  1. Szépek lettek,és nagyon finomak ! Mikulásra szeretnék én is készíteni majd szerintem a jövő héten elkezdem ! Sokkal jobb időben elkezdeni mint a végén kapkodni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki! A szilvát mennyi időre áztatod rumba?

    VálaszTörlés
  3. Húha ezt én is megcsinálom! Fantasztikus ötlet! :) Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Már az elnevezése is rabul ejtő Mézi!:-)

    VálaszTörlés
  5. Ez valami isteni finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Loptam! De nem rumba, hanem mézes szilvapálinkába áztatom, remélem úgyis jó lesz!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek.
    Ha szabad egyet tanácsolnom, legközelebb ne tegyél olajat a felolvasztott csokiba, szép roppanós lesz a csokiburok. Próbáld ki úgy is, meglátod a különbséget:-))

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mézigörl, elkészült!! Holnap megskubizhatod nálam! KÖSZI!!! Gesztenye tanácsát is kipróbálom legközelebb. :)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!! :-)) Én már gyártom az újabb adagot, mert akkora sikere volt! :-)) Geszti, köszi, és megfogadom! :-)

    Barbi, voltam nálad, istenien néznek ki! :-))

    VálaszTörlés
  10. Kolozsgabim úhhh, nagyon ütős lehet, ezt én is kipróbálom! :-)

    VálaszTörlés
  11. Én is készítettem ilyesmit még régebben. Akkor licsit töltöttem meg marcipánnal és szintén csokiba burkoltam. Fent is van a blogomon, csodás úgy is és nagyon izgalmas.
    http://recepteszter.blogspot.com/2011/01/marcipannal-toltott-licsi-csokaladeba.html

    VálaszTörlés