Egyéb érdekességek...rólam

2011. november 11., péntek

Fűszeres vörösborban párolt szilva mézes házi krémsajt habbal és mandulával



Ez a desszert annyira ellenállhatatlan kombináció, amely garantáltan megvidámítja a leghidegebb téli napokat is. 



Hozzávalók:


a párolt szilvához:

  • 900 g szilva, félbevágva, kimagozva
  • jó minőségű vörösbor
  • ízlés szerint méz
  • 2-3 db fahéjrúd
  • őrölt gyömbér
  • frissen reszelt szerecsendió
  • néhány szem szegfűszeg
  • őrölt kardamom
  • 2-3 szem egész szegfűbors
  • 1 citrom reszelt héja, egy kevés citromlé is mehet bele
  • 1 narancs reszelt héja, egy kevés naracslé is mehet bele
  • ízlés szerint egyéb fűszerek
  • szeletelt mandula a díszítéshez

a mézes házi krémsajthabhoz:

  • 400 g házi krémsajt (vagy mascarpone)
  • ízlés szerint méz




Elkészítése:


A félbe vágott, magozott szilvákat vágott végükkel lefelé egy nagyobb lábasba rakosgattam, annyi vörösbort öntöttem rá, hogy ellepje a gyümölcsöket. Ízlés szerint fűszerekkel ízesítettem, és közepes lángon az egészet addig pároltam, amíg a szilvák teljesen meg nem puhultak. Eközben elkészítettem a habot. Ehhez a krémsajtot habosra kevertem a mézzel, felhasználásig hűtőbe tettem. A szilvákat szűrőkanállal kiemelgettem a léből, és tálba tettem őket. A szirupot addig forraltam, amíg sűsűbb nem lett. Kivettem belőle a fűszereket, legvégül a sziruppal meglocsolva, krémsajt habbal és szeletelt mandulával megkoronázva tálaltam a szilvákat.




Ötlet: Good Food Magazine

2 megjegyzés: