Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 14., kedd

Tejfölös málna...

Tejfölös málna...


A karácsonyi apró süti gyártásban nem árt egy szusszanásnyi levegőt venni, nehogy "sütiundort " kapjunk. Tartottam egy sütimente napot: a fagyasztóban mindig lapul télire eltett málna, ebből készítettem ezt a selymesen kényeztető, frissítő finomságot. Az eredeti ötlet Stahl Judittól származik, ő használt hozzá. Mivel nálunk az a fő kedvenc, hamar kiettük a mélyhűtőből, ezért - kizárásos alapon - maradt a málna. Amúgy ezzel is nagyon-nagyon finom.  :-))) Amit szerintem még érdemes kipróbálni az az erdei gyümölcsös, áfonyás, esetleg szedres, szamócás változata...


Hozzávalók:



  • 50 dkg málna
  • 1 vaníliarúd vagy 1 kk. vanília-kivonat
  • 1 citrom reszelt héja
  • ízlés szerint nyírfacukor vagy méz
  • 3-4 dl tejföl
  • a díszítéshez pár szem málna



Elkészítése:


1. A málnát krumplinyomóval (vagy vilával) pépesre törjük.

2. Hozzákeverjük a vaníliarúd kikapargatott belsejét (vagy a kivonatot), a reszelt citromhéjat és annyi nyírfacukroz / mézet, amennyit a málna édessége kíván.

3. Félretesszük 15 percre, hogy az ízei jól összeérjenek.

4. Ezután hozzávegyítjük ízlés szerint a tejfölt, és szétosztjuk tálkákba, poharakba.

5. 1 órára behűtjük, és tálaláskor málnával díszítjük. Gyorsan bekanalazzuk!


Megjegyzés: 4-6 adag lesz belőle.



Forrás: Stahl Magazin 2010. nyári száma

7 megjegyzés:

  1. Sütiundor? Az milyen?:)
    Tetszik a színe, és biztos fincsi a vaníliával meg a citrommal.

    VálaszTörlés
  2. Hát szerintem lehet akár téli desszert is, miért nem?Tetejét megszórjuk fahéjjal és kész a gyors karácsonyi édesség. A parfék sokasága készül karácsonykor, az is hideg és ilyenkor télen annyira nem aktuális, mégis elkészítjük.
    Én is kérek egy pohárral!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom . Hasonlót szoktam készíteni , de tejföl helyett mascarponeval . De ki fogom próbálni így is . Tejföl mindig van itthon :) .
    A palacsintát köszönöm:) , jól esett úgy hajnaltájt megsütögetni :)) !

    VálaszTörlés
  4. Ja , ma egyedül jöttem a blogodra :) ! Biztos ami biztos :))) !

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet szerintem is.Én már készítettem a citromos álmot is így pohárban kicsi babapiskótával.Itt is tettem a tejfölbe epervelőt.:-)

    VálaszTörlés
  6. Ildy! Sütiundor...hmhm, nálam ritkán, de előfordul. Általában karácsony táján, meg amikor sok süti készül. Ilyenkor a sósat és a kevésbé édes, inkább üdítő desszerteket kívánom. :-)))

    Nelli! Nagyon tetszik a citromos változat babapiskótával. Mindenképpen kipróbálom! :-)) A receptet elkérhetem? :-)))

    Tücsök! hehe Pannást nem engedted közel?!! :-)) Veszélyes hely lett a blogom?! :-)) A mascarpones ötlet is nagyon tetszik, ez is felkerül a listámra! :-)))

    Ottis! Küldtem! Tényleg, igazad van! A prafék eszembe se jutottak! Nagyon tetszik a fahéj hozzá! No, majd legközelebb! :-)))

    VálaszTörlés