Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 10., péntek

Pepernoten (mézes kekszecskék)


Ezennel megnyitom a karácsonyi "aprósütemény ááááradatot"....


Gabriellánál nézelődve bukkantam erre az egyszerűen elkészíthető kekszecskére, és már akkor elhatároztam, hogy elkészítem. De jó, hogy így döntöttem. Nagyon jó volt elrágcsálni a délutáni kávé mellé ebben a hideg időben. Szerintem karácsonyi ajándéknak - szép dobozba csomagolva - is klassz! Legalábbis én nagyon örülnék az ilyesminek! A mostani igaz csak "tesztadag" volt, de az ünnepek előtt biztos hogy a mennyiséget megduplázva újra elkészítem!!! Gabriellának pedig köszönöm a receptet, fel is vettem az állandó repertoáromba! :-))


Hozzávalók:

  • 250 g méz
  • 1 tojás
  • 1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 tk. ánizspor
  • 250 g liszt
  • 1 zacskó sütőpor



    Elkészítése:


    1. Az összes hozzávalót, kivéve a lisztet + sütőport összekeverjük.

    2. Végül a lisztes sütőport is hozzáadjuk és egy órára a hűtőbe rakjuk a keveréket.

    3. Közben előmelegítjük a sütőt 175 °C-ra.





    4. A tésztából lisztes kézzel gombocskákat formázunk. Nekem a habzsák jobban bejön, gyorsabb és egyszerűbb.

    5. Kicsi pöttyöket nyomunk belőle, nem nagyobbakat egy 1 cm-nél.

    6. 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük őket. Vigyázzunk, hamar megpirulnak!!!



    Megjegyzés:  Jól zárható dobozba csomagolva sokáig eláll, hacsak az éhes manócskák nem járnak rá!

    6 megjegyzés:

    1. Gyönyörű szépek a fotók és a süti is csábító:)

      VálaszTörlés
    2. Nagyon finom ak lehetnek ezek a kekszecskék, én nagyon szeretem ezeket a nem agyondíszített finomságokat!
      A fotóid pedig olyan szépek.... csodaügyes vagy!

      VálaszTörlés
    3. Nagyon guszta kekszecskék!! Szinte érzem a finom illatot, és most jó nagyokat nyelek.:))

      VálaszTörlés
    4. Csodálatos és nagyon hangulatos képek

      VálaszTörlés
    5. Mindenkinek nagyon szépen köszönöm! :-)))

      VálaszTörlés