Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 29., szerda

Kókuszos-barackos kifli

Vaníliás kifli (balra fent), kókuszos-barackos kifli (jobbra fent), mézeskalács.

Erre a kiflire tavaly karácsonykor bukkantam Dr. Oetker Receptfüzetében, és annyira megtetszett, hogy azonnal ki is próbáltam. Mivel a családban mindenkinek nagyon ízlett, így nem is volt kérdéses, hogy idén is elkészítem (sőt még ajándékba is adtam belőle). Frissen is isteni, de szerintem jót tesz neki, ha jól záródó sütis dobozba áll egy-két éjszakát . Szilveszteri nasinak is kiváló! :-DDD


A képen szereplő sütemények:

  • Vaníliás kifli (a recept holnap jön!)
  • Kókuszos- barackos kifli
  • Mézeskalács

Hozzávalók:


a kókuszos-barackos kiflihez:


a tésztához:
  • 275 g búzaliszt
  • 25 g étkezési keményítő (én lisztet használtam helyette)
  • fél csapott tk. sütőpor
  • 125 g porcukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 közepes méretű tojás
  • 175 g lágy vaj vagy margarin
  • 100 g aszalt sárgabarack
  • 75 g kókuszreszelék

ezen kívül:

  • 75 g kókuszreszelék
  • 1 tasak Dr. Oetker ét Tortabevonó prémium (én kb. 150 g olvasztott étcsokiba mártottam)

Elkészítése:


1. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük. A tepsiket sütőpapírral kibéleljük.

2. Az aszalt sárgabarackot apró darabokra vágjuk.

3. A lisztet a sütőporral és a keményítővel elkeverjük, majd egy keverőedénybe szitáljuk.

4. A sárgabarack kivételével a többi hozzávalót mind hozzáadjuk, és konyhai robotgéppel (dagasztó spirállal) először alacsony, majd a legmagasabb fokozaton sima tésztává dagasztjuk.

5. Ezek után hozzákeverjük a sárgabarackot is.

6. A tésztát ceruza vastagságú hengerekké formáljuk, 6 cm-es darabokra vágjuk, és kis kifliket formázunk belőlük.

7. A kifliket a kókuszreszelékben megforgatjuk, majd a tepsibe helyezzük. A tepsit a sütő középső részébe toljuk, és a süteményt megsütjük.

8. A megsült kifliket sütőrácson hagyjuk kihűlni.

9. A kiflik mindkét végét csokiba mártjuk. Ha tortabevonót használunk, akkor kövessük a tasakon lévő utasítást, ha étcsokit, akkor azt gőz fölött 1-2 ek. olajjal megolvasztjuk, majd ebbe mártjuk a kifliket.

10. Sütőrácsra téve hagyjuk a csokit megszilárdulni.



Tipp: A tésztát ízlés szerint 2 tk. mandula aromával is ízesíthetjük.


7 megjegyzés:

  1. csokis farkincásak. csudi harapnivalóak.

    VálaszTörlés
  2. Azok a kókuszos bizergék remekül néznek ki! A többiek is, a mézesek nagyon egyediek, de a kóóókuszos a király(lány)! :))

    VálaszTörlés
  3. Tényleg tökéletes szilveszteri nasinak,persze ha marad belőle karácsonyról,mert fincsi és gyorsan fogy:-)

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek! :-DDD

    Egycsipet! Királylány hehe :-DDD

    Ditta! Dupla adagot gyártottam, biztos, ami biztos alapon! :-DDD

    VálaszTörlés
  5. Érdekelne hány fokon és mennyi idö alatt sülnek meg a kiflik?

    VálaszTörlés
  6. 180°C-on kb. 8-10 perc, de sütőtől függ a pontos sütési idő. Figyelni kell a sütik alját, ha halvány barna, akkor kell kivenni.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a választ!Alig várom hogy kipróbáljam öket,a képek alapján nagyon csábitóak!:)

    VálaszTörlés