Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 2., vasárnap

Mandulás csók (Nigellától)



Amikor nincs sok időm, de mégis édességre vágyunk, akkor szoktam ezeket a fél óra alatt összedobható  csókocskákat elkészíteni. Biztos már sokan unjátok, de ismét az egyik kedvencemtől származik a recept, amit még akkor írtam le, amikor ment az egyik csatornán a műsora. Nagyon laktató és nem éppen egy kalóriaszegény édesség, ahogy tőle ezt már megszokhattuk, éppen ezért nem lehet belőle sokat enni, viszont mellette szóljon, hogy zseniális az íze (A kardamom és a rózsavíz rendkívül pikánssá teszi, és ragyogóan kihozza a finom mandula ízt.). Jól záródó dobozban sokáig eltarthatjuk, sőt még ajándékba is adhatjuk. :-DDD Ugye milyen szépek??? :-DDD


Hozzávalók:

  • 2 tojás fehérje
  • őrölt kardamom (ízlés szerint, nálam 1 kk.)
  • 20 dkg darált mandula
  • 20 dkg finom szemű kristálycukor (nálam házi vaníliás porcukor)
  • mindegyik csók tetejére 1 szem hámozott mandula
  • rózsavíz a formázáshoz



Elkészítése:
1. A tojásfehérjét robotgépbe tesszük, és a darált mandulával, a cukorral és a kardamommal együtt sűrű, homogén, lágy masszává dolgozzuk. (A művelet kb. 5-6 percig tart.)

2. A masszából rózsavizes kézzel diónyi golyókat formázunk. Kb. 28 golyót kapunk.

3. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük és kissé ellapítjuk őket. 

4. Mindegyik csók tetejére 1 szem hámozott mandulát nyomunk (Nem hámozottat tettem, így is finom lesz!)

5. 200°C-ra előmelegített sütőben nagyjából 1 perc alatt sülnek meg. Hagyjuk őket teljesen kihűlni, de tényleg, különben nem lehet őket leszedni a sütőpapírról!!!!

6. Fémdobozba zárva sokáig eltarthatók, már ha marad belőle! :-DDD


Forrás: Nigella Lawson TV műsora

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, bizony!:)) Anyu épp az ünnepek alatt szentségelt, hogy elveszített egy aprósüti receptet, aminek a közepébe diós-lekváros keveréket szokott tenni. Na, ezt majd megmutatom neki!
    Én is Nigelláztam, készül a poszt. Szerintem ezt a nőcit nem lehet megunni:)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Jó kis süti, a mandulát nagyon szeretem, szerinted édesítőszerrel is működne? Lehet, hogy kipróbálom, mert nagyon gyors és egyszerű...
    A rózsavíz íze érződik a kisült sütin? Mert benne nincsen...

    VálaszTörlés
  3. Ildy! Köszi!!! :-DDD Anyud melyik receptet vesztette el, mi volt a neve?? Hátha nekünk meg van... Oké, várom anyud véleményét! Nálunk nagyon-nagyon ízlett!!! :-DDD

    Autumn! Hááát, nem vagyok akkora édesítőszer szakértő. Folyékonnyal biztos nem, viszont a szemcséssel szerintem próbáld ki. Nem tudom, hogy mit tartalmaznak ezek az édesítőszerek, sajna...azt viszont tudom, hogy a csókoknál a cukor az, ami a süti szerkezetét adja. Ha nem így van, javítsatok ki nyugodtan ,vagy ha vki sütött már édesítővel csókot, akkor légyszi írjon kommentet!! :-DDD Szóval, próba!!!! Tudnál nekem privát üzenetben írni pár szót az inzulin rezisztenciádról??? Majd elárulom később, hogy miért kérdeztem.

    A rózsavíz...egy kicsit igen, érződik. Pikánssá teszi a süteményt. :-))) De ha nincs, az sem baj, enélkül is nagyon finom lesz. Így is kipróbáltam már! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Köszi a választ, a blogomon találsz róla bejegyzést (tudomány címszó alatt a második írás) és linket is, ahol utána tudsz olvasni a hasznos helyeknél (Mensmentis Egészségcentrum- nekem itt vették észre). Egyébként készül még egy bejegyzés róla, meg még gondolom sok.... Ha nem találtad meg a választ a kérdésedre írjál kommentet hozzám, aztán majd privátban is tudunk beszélni!
    Volt egy olyan sejtésem, hogy a cukor a lelke az ilyen csókoknak, de ki fogom próbálni édesítőszerrel, mert van egy csomó darált mandulám. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta kis csókocskák, most szívesen becsókolnák pár darabot!!:)))(igaz mostantól csak ritkán sütök, majd idejárok hizlalni a szemem:)))

    VálaszTörlés
  6. Tényleg nagyon szépek lettek! A fotó alsó fertályáról le is loptam 3at, szóval azokat lehet törölni, már megettem így virtuálisan :)))

    VálaszTörlés
  7. Ez nagyon klasszul hangzik!
    Boldog új évet kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  8. Hű de ennék most belőle. mandulával csak is remek lehet

    VálaszTörlés
  9. Most itt is megcsodálom, nagyon finomságos süti lehet!

    VálaszTörlés
  10. Szia Mézi!

    Neked is nagyon-nagyon boldogságos új évet! ;)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon boldog és sikerekben gazdag új esztendőt kívánok

    VálaszTörlés
  12. Pusztán már a cím elolvasása után akkorát nyeltem, hogy szerintem visszhangzott is :) Boldog Új Évet :)

    VálaszTörlés
  13. Köszi, hogy közzé tetted, ez gluténmentes is. Elfogom készíteni.

    VálaszTörlés
  14. Köszi a receptet, nagyon egyszerűnek tünik, és még ráadásul gluténmentes is.

    VálaszTörlés