Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 10., hétfő

Mézes fonott kalács (hidegen kelesztve)



Régóta keresem már az ízlésvilágunknak megfelelő, mézzel készült, éjszaka kelesztett kalács receptjét. Jelentem a "kísérleteim" végre eredményre vezettek: a belseje rendkívül puha, finoman foszlós, csak úgy omlik a szánkban. Számunkra ez a TÖKÉLETES kalács, ezentúl mindig ezt fogom sütni.!!! Szerintem frissen a legfinomabb, vajjal, lekvárral megkenve egy bögre tea, kávé vagy tej kíséretében. A maradék szikkadt kalácsból pedig isteni rakott kalács készíthető. Majd meglátjátok! :-DDD

Hozzávalók:


2 nagy kalácshoz:


  • 70 dkg finomliszt (BL 55)
  • 4 dkg tejpor
  • 2 tojás
  • 1 ek. vanília-kivonat
  • 8 dkg + 2 tk. akácméz
  • 2 dl tejszín (langyos)
  • 2 dl sűrített tej (cukrozatlan, langyos)
  • nagy csipet só
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 egész tojás a kenéshez (felverve)




Elkészítése:


Szobahőmérsékletű hozzávalókkal dolgozzunk!


1. A tejet és a tejszínt meglangyosítjuk. 1 dl tej és 2 tk. méz keverékébe morzsoljuk az élesztőt, majd félretesszük, felfuttatjuk.

2. A liszt közepébe mélyedést készítünk, a szélére szórjuk a sót, a közepébe ütjük a tojásokat, beleöntjük a mézet, a vanília-kivonatot, a tejport és a felfuttatott élesztőt.

3. Az így előkészített hozzávalókból sima, közepesen lágy tésztát dagasztunk.

4. Kilisztezett kelesztőtálba tesszük, és reggelig - a tál tetejét rátéve - hűtőben pihentetjük.

5. Másnap kivesszük a hűtőből, és hagyjuk, hogy felvegye a szobahőt.

6. Lisztezett deszkán átdolgozzuk, majd 6 egyenlő részre osztjuk.

7. A sütőt 180°C-ra előmelegítjük, a tésztagombócokból nagyjából 30 cm-es rudakat sodrunk, ezeket hármas fonással összefonjuk.

8. Szilikonlappal kibélelt tepsin hagyjuk a kalácsokat - langyos helyen, letakarva - duplájára kelni.

9. Ezután megkenjük a kalácsokat felvert tojással, majd készre sütjük őket (kb. 30 perc). Félidőben fóliával takarjuk le, hogy meg ne égjenek! Szeletelés előtt teljesen hűljenek ki!


Jó étvágyat kívánok hozzá! :-)))


Forrás: Az összetevőket saját elképzelésem szerint alakítottam.

13 megjegyzés:

  1. Azonnal kérnék szépen egy szeletet azzal a lekvárral ott fent!:-) Gyönyörű a kalácsod!!!Én még sosem sütöttem sűrített tejjel... de ahogy elnézem... fogok!:-D
    OFF:
    Ja és megvettem a 6 havi bérletet a gym-be:-)))

    VálaszTörlés
  2. Mézigörl!
    A képet már meg sem merem nézni, ma ugyanis belekezdtem valamibe, amit muszáj végig vinnem:-)))
    Csodálatos, érzem az illatát:-)

    VálaszTörlés
  3. Hétvégén a gondolataim erősen a tökéletes kalács körül forogtak. Csakis a kalóriatartalma miatt nem álltam neki:) Nagyon jól néz ki a kalácsod, Én is ilyet szerettem volna enni(:

    VálaszTörlés
  4. Szia! Ha ráérsz a héten írjál e-mailt nekem, mert a meghívásom változatlanul áll egy beszélgetésre és kutyázásra....:)

    VálaszTörlés
  5. Csodásan foszlósnak néz ki,a héja meg finom ropogósnak.
    Mennyei lehet!

    VálaszTörlés
  6. Mézi, ez olyan szép, hogy majd' megszólal!:) Csodás a belseje is. Hű, most úgy megennék egy szeletkét azzal a finom lekvárral! És mindezt éjfél felé:) Nagyon ügyi vagy!!

    VálaszTörlés
  7. De finom lehetett!:-)Vajjal, lekvárral most el tudnám képzelni reggelire.

    VálaszTörlés
  8. Látszik rajta, hogy TÖKÉLETES! Gratulálok, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  9. Csodás ez a kalács, hétvégén én is kipróbálom. A tejszín milyen legyen, habtejszín vagy a másik?

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikus, főleg az utolsó kép

    VálaszTörlés
  11. Icus! Én habtejszínt használtam! :-)

    VálaszTörlés
  12. Lányok! Tessék hamar kipróbálni cukrozatlan sűrített tejjel a kalácsot, tényleg nagyon finom!

    Latsia! Hehe :-))) Hajrá, hajrá és kitartás az edzőteremben! :-DDD

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom lett, főzőtejszínnel (a sűrített tej helyett) és tejföllel (a tejszín helyett) is működött : ) Köszi a receptet, Piroska

    VálaszTörlés