Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 16., vasárnap

Brassói aprópecsenye



Ezt az ételt nagyon szeretem, igaz hogy még csak most készítettem először, de meg kell hagyni nagyon jól sikerült. A hozzávalók mindegyike önmagában is nagy kedvencem, hát még így együtt. Remek étel, fel is került az állandó repertoáromba. :-))) Jó étvágyat kívánok hozzá!!!


Hozzávalók:

  • 600 g sovány sertéscomb
  • 200 g hagyma
  • 4-8 gerezd fokhagyma
  • 100 g húsos, füstölt szalonna
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 1 kk. morzsolt majoránna
  • só, bors
  • 400 g zöldborsó, tisztított
  • 1 csokor petrezselyem (nálam mirelit)
  • 1 hegyes, csípős paprika

Elkészítése:
1. A húst leöblítjük, szárazra töröljük, majd felszeleteljük, és ujjnyi széles, 4-5 cm hosszú csíkokra vágjuk.

2. A hagymát és a fokhagymát meghámozzuk, uborkagyalunk mindkettőt vékonyan felszeleteljük.

3. A szalonnát gyufaszál vékonyságú csíkokra metéljük, és pirosra sütjük.

4. Rádobjuk a húst, és 2-3 percig erős tűzön pirítjuk, aztán aláöntjük a bort, és hagyjuk elfőni.

5. Hozzáadjuk a hagymát és a fokhagymát, meghintjük a majoránnával, ízlés szerint sózzuk, erőteljesen borsozzuk, és lassú tűzön, fedő alatt puhára pároljuk.

6. Elfőtt levét mindig egy kevés meleg vízzel, húslevessel vagy további fehérborral pótoljuk.

7. Közben külön edényben felforralunk 1/2 liter vizet, beledobjuk a zöldborsót (ha mélyhűtött, fagyos állapotban) , és mérsékelt tűzön puhára pároljuk.

8. A petrezselymet leöblítjük, finomra vágjuk. A paprikát kicsumázzuk, ereit-magjait ízlés szerint meghagyjuk vagy eltávolítjuk, és apróra felkockázzuk. (Én szárított, erős paprikát használtam.)

9. A húst zsírjára sütjük, hozzáadjuk a leszűrt zöldborsót, valamint a paprikakockákat, majd utánasózzuk, borsozzuk, jól összeforrósítjuk.

10.Tálaláskor lazán belekeverjük a petrezselymet, és előmelegített, nem túl mély tálba szedjük.

11. Pirított hasábburgonyával, rozmaringos krumplival, petrezselymes rizibizivel, továbbá kovászos uborkával vagy vegyes salátával kínáljuk.


A rozmaringos sült krumplihoz:


Ahogy én készítettem...


1. 800 g krumplit megpucolunk, megmosunk, hosszában négy felé vágjuk.

2. Egy nagyobb tepsit kibélelünk alufóliával, belefektetjük a krumplikat, sózzuk, borsozzuk, rozmaringgal ízesítjük (most éppen őrölt, de a friss a legjobb!!!).

3. A tetejére olívaolajat öntünk, és 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütjük. 


Megjegyzés: Lajos Mari brassói receptjét teljes egészében követtem, csak a krumpli elkészítésénél tértem el némileg.


Forrás: A brassói  és a rozmaringos krumpli receptje Lajos Mari-Hemző Károly: 66 húsétel c. könyvéből származik.

4 megjegyzés:

  1. Szuper jó!!!! Imádom a brassóit, na de ilyen változatban még nem találkoztam vele.(sajnos most is csak így a monitoron keresztül:))))

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ez az egyik olyan étel, hogy ahány ház, annyi szokás.:-)Én például szalonnát, bort és cukorborsót nem teszek bele.

    VálaszTörlés
  3. Imádom, nagyon finom lehet ez a változat

    VálaszTörlés
  4. Hú de imádom én is tervezem is a közeljövőben,hogy készítek,de ezt a verziót még én sem ettem,nagyon guszta:-)

    VálaszTörlés