Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 23., vasárnap

Almás kenyér



A héten másodszor sütöm ezt a "kenyeret". Amikor először kipróbáltam - még ezzel a kicsi adaggal - túl kevésnek bizonyult. Így hát ma is nekiláttam, hogy újra elkészítsem a dupla adagot. Az eredeti recepten annyit változtattam, hogy a tojásokat (véletlenül) nem választottam ketté - és nem forgattam a végén hozzá a habot -hanem egészben kerültek a tésztába. Aki akarja, válassza nyugodtan ketté a tojásokat, sokkal szellősebb lesz a tészta tőle. De így - egyszerűbben elkészítve - is nagyon finom, nem száraz, sokáig elálló sütemény. :-DDD


Hozzávalók:

  • 12,5 dkg vaj
  • 6 dkg cukor (nálam barna cukor, de lehet méz is)
  • 2 tojás
  • 15 dkg liszt
  • csipet sütőpr
  • 1 tk. mézeskalács fűszer
  • 25 dkg reszelt alma
  • 10 dkg mazsola
  • 15 dkg durvára vágott dió
  • csokiöntet (opcionális)
  • a forma kikenéséhez: liszt és vaj /én szilikon formában sütöttem, így elmaradt/





Elkészítése:


1.A vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot és a tojásokat, majd habosra keverjük.

2. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a sóval, a fűszerkeverékkel, majd a tojásos masszához adjuk.

3. A reszelt almához hozzákeverjük a mazsolát és a durvára vágott diót, végül ezt is a tésztához adjuk.

4. Kivajazott, kilisztezett gyümölcskenyérformába öntjük, és 180°C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

5. Ne felejtsük el a tűpróbát, hogy a közepe átsült-e!

6. Hagyjuk kihűlni, majd kiborítjuk a formából és csokiöntettel díszítjük. Én csak egy kevés porcukrot szórtam rá szeletelés előtt.


Forrás: Nők Lapja 2011. január 5. némi módosítással

13 megjegyzés:

  1. most neked kellene csuklanod, mert én emlegetlek, hogy ilyen finomságokkal jössz. s akkor miért mégis én csuklom?

    ja, a múltkori kötekedős megjegyzésküldőnek üzenem, hogy nézze meg ezen süti tetejét. vajon miért nem sötét színű?

    VálaszTörlés
  2. Ezt mi is szeretjük, nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon jól néz ki! Látszik rajta, hogy milyen szaftos! Nyammm...:-)
    Én Moháét sütöttem meg párszor, az is nagyon finom, de legközelebb kipróbálom ezt is!:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem az ilyen sütiket. Fenséges

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép szeletkék!! Kölcsön veszem a receptet, mert nagyon csalogató.:)

    VálaszTörlés
  6. Osztom a többiek véleményét!
    Remek lehet!
    Karácsonykor sütöttem almás-diós sütit, imádom a párost! Kifogom próbálni, de szigorúan mazsola nélkül. :D

    VálaszTörlés
  7. Mézigörl! Nézz be hozzám, van számodra egy meglepetésem!
    Üdv,
    Kutya és Konyha
    Ezt az Almás kenyeret ki kell próbálni, annyira jól néz ki!

    VálaszTörlés
  8. Megkérlek nézz be hozzám, nem távozol üres kézzel.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta! és látszik, hogy finom is! Jöhet az almás-diós párosítás!!!

    VálaszTörlés
  10. Ha van kedved, nézz be hozzám, ígérem nem bánod meg :)

    VálaszTörlés
  11. Ez is nagyon jól néz ki!Le is mentettem!

    VálaszTörlés