Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 29., szombat

Sütőben sült aszalt fügés-mézes fánk VKF.-re


Nagyon igyekeztem, hogy le ne maradjak a VKF 40. fordulójáról. Végül is sikerült megvalósítanom, amint már lassan két hete tervezgetek. Sütőbben sült aszalt fügés-mézes fánkot készítettem éjjeli kelesztéssel, de nyugodtan elkészíthetitek a hagyományos módon is, 1-1,5 órás pihentetéssel. És hogy miért sütőben sült fánkot sütöttem??? Bevallom nektek őszintén, hogy nem szeretem/jük az olajban tocsogó fánkokat. Egyrészt a szaga miatt, másrészt pedig a nehézkessége végett.
Aszalt fügével, fahéjjal, szerecsendióval és citrommal ízesítettem, és enyhén citromos-vaníliás mártást főztem hozzá. Nem fontos pont ugyanígy elkészíteni, mindenki variálja nyugodtan a saját ízlésének megfelelően. Igazán pikáns, kellemesen puha fánk lett a végeredmény, a citromos - vaníliás mártás pedig megkoronázta ezt a finomságot. Érdemes kipróbálni! Isteni! :-DD



A receptet Juditnak, a legújabb gasztrobloggerínának ajánlom sok szeretettel! :-DDD


Hozzávalók:


a tésztához:

1 bögre = 2,5 dl
  •  2,5 bögre sima liszt
  • 3,5 bögre rétes liszt
  • 2 tojás
  • 15 dkg méz (lehet többet is, aki édesebben szereti)
  • 1 púpos tk. fahéj
  • 1 púpos kk. őrölt szerecsendió
  • 1-2 tk. vanília-kivonat
  • 10 dkg puha vaj
  • 1 csomag aszalt füge (apróra felvágva)
  • 470 ml cukrozatlan sűrített tej
  • 1-1,5 dl langyos tej
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 citrom reszlet héja

a mártáshoz:

  • 1 adag vanília mártás
  • 1 citrom reszelt héja
  • őrölt szerecsendió (ízlés szerint)






Elkészítése:



1. 1 dl langyos mézes tejbe morzsoljuk az élesztőt, félre tesszük, felfuttatjuk.

2. A lisztet összekeverjük a sóval, a fűszerekkel, a citrommal, belekockázzuk a vajat, hozzáadjuk a mézet, a tojásokat, a felfuttatott élesztőt és a vanília-kivonatot.

3. Fokozatosan öntjük hozzá a sűrített tejet, annyit, hogy a kalácstésztához hasonló állagú masszát kapjunk.

4. Belegyúrjuk a felaprózott fügét, majd kilisztezett kelesztőtálba rakjuk, és éjszakára a hűtőbe tesszük.

5. Másnap délelőtt kivesszük a tálat a hűtőből, nagyjából 30 percet pihentetjük, hogy a tészta felvegye a szobahőt.

6. 2 részre osztjuk, lisztezett deszkán átdolgozzuk, majd kb. 7 mm vastagra nyújtjuk.

7. Először nagy méretű, majd a közepét kisebb pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. A tésztát újra összegyúrjuk, kiszúrjuk. Addig folytatjuk, amíg el nem fogy a tésztánk.

8. Sütőpapírral bélelt tepsin, langyos helyen hagyjuk pihenni még kb. 30 percet.

9. Közben a sütőt 180°C-ra előmelegítjük, a fánkokat tejjel lekenjük, tetejüket fahéjas barna cukorral megszórjuk, és kb. 15-20 percig sütjük.

10. A szokásos módon vanília mártást készítünk, ezt ízesítjük 1 citrom reszelt héjával. 

11. A kisült fánkot tányérra szedjük, meglocsoljuk a mártással, majd a tetejére őrölt szerecsendiót szórunk!


Megjegyzés: Nem egy szokványos ízvilág, de nagyon finom!


Jó étvágyat hozzá!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! És na igen ezt a szag dolgot annyira megértem, 2 adag olajban sült fánk után eszembe nem jut a 3.-nak nekiállni egy jóóó darabig. Maradok én is a sütőnél!

    VálaszTörlés
  2. Ahogy ránéztem a blogomon oldalt, tudtam, hogy a Te recepted!:-)Tényleg nem szokványos, de nagyon finom lehetett!Aszalt szilvával is finom lehet.:-)

    VálaszTörlés
  3. Nem csak guszta, hanem valami csodás íze lehet

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fini lehet, s nem szuper ötlet sütőben sütni!:-))
    Hoztam egy díjat is Neked, szerettel:
    http://andi-cuki.blogspot.com/2011/01/dij.html

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Először is köszönöm az ajánlást!!!:)
    Másodszor sosem rajongtam a fánkért, pont azért mert a hagyományos fánk tiszta olaj, ez viszont nagyon szimpatikus..tuti ki fogom próbálni!!!:)

    VálaszTörlés
  7. Mindenkinek nagyon szépen köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  8. Ezt kipróbálom, mert én azért nem sütök fánkot, mert nem értek egyet a rengeteg olajjal, ezért mindent tepsiben sütök (fasírtot, rántottakat is, sőt, a lángost is, de fánkot még nem próbáltam...De örülök :))Köszönöm!

    VálaszTörlés