Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 23., csütörtök

Dióhabos tekercs



Nagyon finom és egyszerűen elkészíthető édességet készítettem a karácsonyi aprósüti áradat egyik darabjaként. A recept egyik kedves ismerősömtől, Margit nénitől származik, akinek ezúton is nagyon köszönöm! :-DD Eredetileg kókuszos töltelékkel készül, mivel mi a diót jobban kedveljük, ezért ezzel készítettem. (A kókuszos tölteléket a "megjegyzés"-nél láthatjátok.) Aki a diót vagy a kókuszt nem szereti nyugodtan töltheti mákkal is! Keleszteni nem kell, és zárt dobozba téve sokáig eláll...már ha marad! :-DDD
 
Hozzávalók:

a tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj/ margarin
  • 4 tojássárgája
  • 1 csipet só
  • 0,5 dl tej
  • 1 tk méz
  • 2,5 dkg friss élesztő


a dióhabhoz:

  • 25 dkg darált dió
  • 4 tojás fehérje
  • 4 ek. cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk őrölt fahéj

Elkészítése:
1. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéket a cukorral /apránként adjuk hozzá/ kemény habbá verjük, majd egy fakanál segítségével óvatosan belekeverjük a citromos-diós-fahéjas keveréket. Félretesszük, és elkészítjük a tésztát.

2.  A langyos mézes tejbe belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.

3. A lisztben elvegyítjük a sót és elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojások sárgáját és a felfuttatott élesztőt, ezután jól összedolgozzuk.

4. A tésztát 3 részre osztjuk, majd mindegyik cipót nagyon vékony téglalapra nyújtjuk (2-2,5 mm), egyenletesen rákenjük a dióhabot, és jó szorosan feltekerjük.

5. Vizes késsel kb. 7 mm-es darabokra vágjuk, sütőpapírral kibélelt tepsire fektetjük.

6. A sütőt 190°C-ra előmelegítjük és kb. 10 perc alatt - vágott felükkel felfelé - megsütjük a kis csigákat.

7. Porcukorral meghintve tálaljuk!


Megjegyzés: A kókuszos habhoz: 4 tojás fehérje, 30 dkg cukor, 10 dkg kókuszreszelék. Elkészíteni ugyanúgy kell, mint a diósat.


Holnap még jövök recepttel!

11 megjegyzés:

  1. Köszönöm a jókivánságokat,én is Boldog karácsonyt Kivánok Neked,és családodnak!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi ezt a sütit! Én a kókuszos változatát is szeretem, biztos ez is nagyon jó lehet! Olyan sokáig vadásztam a kókuszosra. Annak ellenére, hogy gyerekkoromban sokszor ettem ilyet vendégségben, bárkit kérdeztem, nem ismerte ezt a süteményt.
    Szepykénél láttam pár hónapja, akkor el is mentettem azt a receptet, most meg a Tiedet is!:)
    Már csak meg kell sütni.

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kókuszos változatát, de dióval is isteni lehet. Kérhetek egy-két darabkát???:)

    VálaszTörlés
  4. Mézigörl!

    Nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánok Neked és családodnak.

    VálaszTörlés
  5. Békés, mézillatú karácsonyi ünnepeket kívánok és boldog új esztendőt!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon Boldog, Békés, finomságokban gazdag Karácsonyt Kívánok Neked itt is! :)

    VálaszTörlés
  7. Csodásan néz ki

    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Neked és Családodnak

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mézi! Nektek is nagyon boldog karácsonyt kívánok! Szép az új design! :)) Üdv, Samy

    VálaszTörlés
  9. Köszi a jókívánságot! Neked és Családodnak is Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  10. Áldott, békés, boldog karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek!

    VálaszTörlés
  11. Békés, boldog karácsonyi ünnepeket kívánunk Neked és Szeretteidnek!

    VálaszTörlés