Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 11., szombat

Begolyózva: rumos-diós golyó


A rumos golyó /hagyományos változatban/ nagy kedvencünk és minden ünnepen elkészítem. Idén az aszalt barackos változatát is kipróbáltam, és mivel nagy sikere lett az itthoniak körében, ezért biztos, hogy a meggyes-kekszes mellet ez is az ünnepi menü részét fogja képezni. Szerintem érdemes nagyobb adagot "legyártani" - az általam megadott mennyiség nagyjából 2-3 személynek elegendő -, mert rendkívül hamar "elpárolog". Én is hatalmas adagot készítettem belőle, majdnem be is golyóztam, mire a végére értem. :-))  Nagyon finom - nekem amúgy jobban ízlik, mint a meggyes-kekszes-, tessék hamar kipróbálni!!!


Szép dobozba csomagolva, bonbonos kapszlikba ültetve még ajándékba is adhatjuk!!!


Hozzávalók:

  • 100 g dió
  • 40 g puha mazsola
  • 40 g puha aszalt sárgabarack
  • 40 g tejcsokládé
  • 200 g babapiskóta
  • 4-6 ek. tej
  • 2 ek. sárgabaracklekvár
  • 4 ek. rum
  • 8 szem kandírozott cseresznye (nálam elmaradt)




Elkészítése:


1. A diót tepsibe szórjuk, aztán 200°C-ra felforrósított sütőben 5-8 percig pirítjuk, hagyjuk kihűlni.

2. A mazsolát forró vízzel leöblítjük, konyharuhába "csomagolva" szárazra törölgetjük, majd az aszalt sárgabarackkal és a csokoládéval együtt apróra vagdossuk. / Mivel én többszöröztem a mennyiséget ezért húsdarálón - a csoki kivételével - ledaráltam. Ezt a műveletet végezhetjük késes robotgéppel is./

3. A diót megdaráljuk, nem túl mély, peremes tálba szórjuk.

4. A babapiskótát nejlontasakba zárjuk /kiélhetjük brutalitásunkat :-)/, húsverővel (vagy sodrófával) darabosra törjük, mélyebb tálba szórjuk.

5. Hozzáadjuk a tejet, a sárgabarcklekvárt, a rumot, a felaprózott finomságokat, majd alaposan összedolgozzuk, és 1 órára hideg helyre tesszük. (Ha nagyon sietünk akkor ne tegyük hűtőbe, készítettem már így, nem vont le az élvezeti értékéből!)

6. Még finomabb, ha egyéb süteményből kimaradt tésztaszélből/ szikkadt piskótából készítjük.

7. Kiskanállal diónyi nagyságú adagokat szaggatunk ki a masszából, golyókat formázunk, és a darált dióba forgatjuk-hempergetjük.

8. A tetejére nyomhatunk félbevágott kandírozott cseresznyét.

9. 12 órán át hűvös, levegős helyen szikkadni hagyjuk.

10. A diónak több mint a fele megmarad, azt egyéb süteményhez felhasználjuk, addig hűtőben tarjuk. 



Forrás: egy régebbi Nők Lapja; Lajos Mari receptje vagy Lajos Mari - Hemző Károly: 66 karácsonyi édesség.

10 megjegyzés:

  1. Hűűűűha ! Ez nagyon jól néz ki !!! Finom lehet !

    VálaszTörlés
  2. Tücsök! Isteni, biztosíthatlak felőle! Próbáld ki nyugodtan! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki és a fotódekor is nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. jól néz ki én is csak azt mondhatom. :))puszi

    VálaszTörlés
  5. Igen, biztos nagyon finom, és a bögre meg a tányér nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Ó, de szépek! Sajnos, nálunk a dió feketelistás, mert mindhárom gyerek allergiás rá:-(((, de ez ajándéknak is szuper!

    VálaszTörlés
  7. szupin néz ki! Én is golyózok ma, hogy be vagy ki azt majd még meglátjuk! :D

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuper kis golyócskák, de jó lenne, ha idegurulna most pár darab. Nálunk is nagy sikere szokott lenni,pillanatok alatt csak a hűlt helyét találom.:)

    VálaszTörlés
  9. Imádom, így guríthatod is!

    VálaszTörlés