Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 18., szombat

Aszalt szilvás-marcipános szaloncukor




Tegnap elkészítettem életem első szaloncukrait Családi tűzhely ötletén felbuzdulva. Nálunk a marcipán és az aszalt szilva nagyon bejön, így mindenképpen ebben gondolkodtam. A recept saját ötleten alapul, az arányokat lestem el csupán Családi tűzhelytől. És, hogy hogy sikerült??? Úhhh, valami fantasztikus lett!!! Alig bírtam a kis éhenkórász, édesszájú, itthoni manócskákat elhessegetni, annyira ízlett nekik. Jövőre tutira nem veszünk bolti szaloncukikat!!!! Igaz, hogy 4 órán keresztül tartott a 70 db elkészítése (10-et közben elkunyeráltak :-DD), de megérte a fáradtságot!!! Isteni finomak lettek! Marcipán rajongóknak kötelező és kihagyhatatlan!!! :-DDD



Hozzávalók:


 nagyjából 70 db-hoz

  • 15 dkg aszalt szilva, felaprítva vagy ledarálva
  • 40 dkg darált mandula
  • 20 dkg házi vaníliás porcukor
  • 10 dkg natúr marcipán (én Szamost, a kedvencemet használtam)
  • kb. 60 ml rum
  • kb. 40  dkg étcsokoládé a bevonáshoz + 1-2 ek. olaj
  • kb. 3 ív vékony csomagolópapír




Elkészítése:


1. A porcukrot átszitáljuk, összekeverjük a mandulával, a finomra reszelt marcipánnal, az apróra vágott aszalt szilvával és a rummal.

2. A rum mennyiségét úgy állítsuk be, hogy az összegyúrás után a masszának el kell válnia az edény falától.

3. Tiszta kézzel tetszőleges méretű formákat készítünk (diónyinál kisebbet csippentettem a masszából), majd sütőpapírral kibélelt tálcára sorakoztatjuk őket. Közben igyekezzünk megállni, hogy ne együk meg egy ültő helyünkben az összeset. :-DD

4. Vízgőz felett felolvasztjuk a csokoládét és 1-2 evőkanál olajat, két villa segítségével belemártjuk a szaloncukrokat, ezután visszahelyezzük őket a tálcára.

5. Ha mindegyikkel készen vagyunk hűtőbe tesszük őket.

6. Amíg dermednek, előkészítjük a csomagolópapírt. Késsel megfelelő méretű darabokat vágunk, ebbe csomagoljuk a szaloncukrokat.

7. Felhasználásig hűvös helyen tartjuk őket.


Megjegyzés: Mindenki saját elképzelése szerint ízesítheti, én is töröm már a buksimat újabb variációkon. Finom lehet szerintem a diós-aszalt szilvás, mandulás-áfonyás, aszalt barackos-marcipános és még folytathatnám a sort.


14 megjegyzés:

  1. Nézi!

    Isteni ez a szaloncukor.
    Ma én is szeretnék valamilyent, azt hiszem kókuszos lesz :-))
    A kiszúró csodás!:-))

    VálaszTörlés
  2. Nééé....beelőztél. Ma csokizom az első rendet, az este megbügyürgettem őket, most kicsit száradnak, mert eltátottam a szám, s többet löttyintettem a kelleténél.
    Amúgy én nem csomagolok, nem teszem a fára, mert akkor a karácsonyfa testi épségét veszélyeztetik ezek négyen.
    Tavaly csináltam először, nálunk is az egyöntetű vélemény: soha többé boltit.
    A maradék 60-ból egyet, csak 1-et kóstolónak? Naaaa, lécccccike, aszalt szilvásat nem készítettem, s idén nincs is tervben.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jol hangzik, isteni parositas :) En tavaly megfogadtam, hogy tobbet nalam nem lesz hazi szaloncukor...amikor az ejszaka kozepen is meg mindig csak martogattam es meg halomban allt a csokibamartogatnivalo....:(( jaj de utaltam csinalni, persze nagyon finom azt tudom!! gratula a 70dbhoz szep teljesitmeny :)

    VálaszTörlés
  4. Szuper!
    Én egyenesen imádom a marcipánt!! :))

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek lettek, a marcipán-aszalt szilva kombinációról meg inkább ne is beszéljünk:-))

    VálaszTörlés
  6. Ez már tiszta kegyetlenség... imádnááám!

    VálaszTörlés
  7. Marcika :) ! Imádom , a marcikát ( a gyerekeim hívták így :) .
    A csomagolásod pedig csodaszép !
    Fiatalabb koromban ( ami tegnap volt ) nagyon szerettem az ezüst , kék párosítást karácsonykor .

    VálaszTörlés
  8. Csodálatosak, finom lehet ás az ajándék is remek

    VálaszTörlés
  9. Nah befutottam... tudtam, hogy valami szépet alkotsz... és igazam lett!:-)
    Gyönyörűek lettek!!! Marcipánom van itthon dögivel, azasltszilvásat azt nem csinálok, mert most jön nemsokára Anyukám és olyasmit hoz... de mondjuk egy marcpános-sárgabarackos vagy egy gesztenyés-valamis... az játszana...
    Ááááá... baj lesz ebből!:-)

    VálaszTörlés
  10. Mézi! Ezek gyönyörűek,de jó lenne nekem is belőle:-)

    VálaszTörlés
  11. Mit is írjak? Szuperlatívuszok jutnak eszembe. Mennyei! A türelmed pedig példás:)

    VálaszTörlés
  12. Csak annyit még, hogy most fejeztem be a mártogatást... rapid változatot csináltam... életveszély ez a blog!!!! :-DDD

    VálaszTörlés
  13. Fantasztikus kitartásod van. Imádom a szaloncukrot, már régóta készülök házit készíteni, de valami miatt még nem álltam hozzá. Csak mondogatom, hogy az idén én csinálom, de aztán csak megveszem. Most nagyon nagy kedvet kaptam!!:))Köszi, és mentettem:))

    VálaszTörlés