Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 14., csütörtök

Joghurtos-kakaós torta fahéjas-mézes joghurttal


A mai nap második receptje egy végtelenül egyszerű és nagyszerű torta a Nők Lapja tegnapelőtti számából. Megint meglátogattak a nagyszüleim, és ahogy azt már korábban meséltem, a nagyapám rendkívül édesszájú, őket vendégeltem meg ezzel a finomsággal. Nagy sikere lett! :-D A joghurtos-mézes öntethez én még kevertem egy kis fahéjat, szerintem jól harmonizál a meggyel, illetve a cukor mennyiségét egy kicsit lecsökkentettem, így is pont elég édes lett. Csajok tessék kipróbálni! :-D Bátrabbak pedig ne felejtsék el a tejszínhabot! :-DDDD


Hozzávalók:

  • 1,5 dl vaníliás kristálycukor (eredetileg 2 dl kristálycukor)
  • 3 tojás
  • 4 dl sűrű görög joghur
  • 0,5 dl olaj
  • 3 dl liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 25 dkg lecsepegtetett, magozott meggy
  • 0,5 dl cukrozatlan kakaópor
  • 3 ek méz
  • őrölt fahéj (egyedi gondolat)
  • csipet só







Elkészítése:

  1. A cukrot habosra kevertem a tojásokkal, majd folyamatosan hozzácsorgattam az olajat és 2 dl joghurtot.
  2. A lisztet elkevertem a sóval, a sütőporral és a kakaóval és belekevertem a joghurtos masszába.
  3. Kivajaztam, kiliszteztem egy 18 cm átmérőjű tortaformát, beleöntöttem a tésztát és a tetejére szórtam a meggyet. Legközelebb nemcsak a tetejére, hanem a tésztába is keverek a meggyből.
  4. A sütőt 170 °C-ra előmelegítettem, és a tortát nagyjából 50 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem.
  5. Amíg sült a torta a joghurtot kikevertem a mézzel és az őrölt fahéjjal, ezt kínáltam a kisült torta mellé.
  6. Bátrabbak a tejszínhabot is nyugodtan bevállalhatják. Nem ront rajta...sőőőőt...:D







Forrás: Nők Lapja 2010. október 13., Tamással sülve-főve




12 megjegyzés:

  1. Többször visszalapoztam ahhoz a recepthez :-DD

    Szépséges fotókat lőttél róla!!!

    Ezek szerint papádnak is ízlett :-)

    VálaszTörlés
  2. Valóban egyszerű recept, és milyen csodásan néz ki! Biztos vagyok benne, hogy finom.
    Az első kép egyenesen fantasztikus lett :)

    VálaszTörlés
  3. Viki, Ami, Doctor Pepper! Köszönöm Nektek, nagyon örülök! :D

    VálaszTörlés
  4. Valamilyen kakaós/csokis sütit kerestem a hétvégére... megtaláltam! :)
    Fantasztikusan jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  5. Képzeld, azért jöttem ma hozzád, hogy elmeséljem, hogy Neked való csokitorta-mézes joghurttal receptet láttam a Nők Lapjában:-))
    Szóval elkéstem, de nagyon szépséges Nálad!:-))

    VálaszTörlés
  6. Nahát, micsoda finomság ez itt kérem szépen!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki, kívánatos.-)

    VálaszTörlés
  8. Felhőlány, Ottis, Ildy! Köszi, csajok! :)

    Andi! Egy picit beelőztelek, sebaj, majd legközelebb! Ha találsz finom mézes recepteket, küld csak nyugodtan, (akár emilben, akár megjegyzésben) mézes receptből nekem sohasem elég! :-D

    VálaszTörlés
  9. Hű, de guszta lett! Én bevállalnám a habot is... :D

    VálaszTörlés
  10. Eszméletlen jó és a képek is nagyon tetszenek

    VálaszTörlés
  11. Jók az ételfotóid és ez a recept is jól hangzik! Sajna nincs itthon meggy , de ki fogom próbálni!:-)

    VálaszTörlés