Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 25., hétfő

Csirkemell fehérboros-kakukkfüves gombaszószban



A gomba, a csirke, a fehérbor és a kakukkfű remekül harmonizálnak egymással. Pirított burgonyával vagy párolt zöldséggel tálalva nagyjából 45 perc alatt el is készül az egyszerű, gyors és istenien finom vacsora (ebéd).  


Hozzávalók:

  • 4 fél csirkemellfilé
  • 25 dkg csiperke gomba
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 dl tejszín
  • 2 dl fehérbor (eredetileg 1,5 dl portugieser)
  • olívaolaj
  • őrölt fekete bors
  • szárított kakukkfű (eredetileg 2 szál kakukkfű)
  • 3 dkg vaj



Elkészítése:

1. A hagymát megtisztítottam és finomra vágtam. A gombát megmostam, megpucoltam és felszeleteltem.

2. A csirkemelleket sóztam, borsoztam és egy serpenyőben kevés forró olívaolajon mindkét oldalát 3-3 percig sütöttem, majd félretettem.

3. A serpenyőbe tettem még egy kis olívaolajat, felmelegítettem, és a gombát a hagymával együtt megpirítottam.

4. Ráöntöttem a fehérbort, és felforraltam.

5. Felöntöttem tejszínnel, ízesítettem kakukkfűvel, őrölt borssal és sóval.

6. Visszatettem a csirkét, és lefedve, 10 perc alatt készre pároltam.

Forrás: Bereznay Tamás receptje a Nők Lapja 2009. novemberi számából. A változtatásokat zárójelben jelzem.

6 megjegyzés:

  1. Incsi-fincsi! És milyen szép a kék-ezüst kombó! Igazi karácsonyi hangulata van.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, akkorát nyeltem, hogy ihaj :)))

    VálaszTörlés
  3. Na, a kedvenceim egy tányérban :-)))

    VálaszTörlés
  4. Ezt is biztosan kipróbálom ;).

    VálaszTörlés
  5. Ildy! Bianka, Viki, Andiamo! Isteni finom, tessék kipróbálni! :))

    Ildy! Jééé, tényleg karácsonyi, véletlenül így sikerült, pedig nem terveztem, csak a tányér és az ezüst kendő volt tetszett meg, nagyon. :DDD

    VálaszTörlés
  6. Kipróbáltuk és nagyon fincsi lett! Szurkolok, hogy a manó elhozza a könyvet! ;)

    VálaszTörlés