Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 4., hétfő

Édes bűnbeesés...francia csokoládétorta



Eljött az ideje, hogy én is elkészítsem azt a bizonyos...francia csokoládétortát, amelyet Limara és Viki is elkészített nemrégiben. Viki receptjét követtem: csökkentett cukormennyiséggel és 2 ek. cukrozatlan kakaóporral. Mennyei lett! Egy baja volt csupán, hogy ez a mennyiség - az én népes és édesszájú családom számára - kevésnek bizonyult! Legközelebb két adagot készítek!



Hozzávalók:

  • 10 dkg étcsokoládé (70 %)
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 3 egész tojás
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg szeletelt mandula


Elkészítése:
  • A cukrot, a vajat, a csokoládét és a kakaót gőz felett felolvasztottam.
  • Egyenként hozzákevertem a tojásokat, a vaníliakivonatot, majd a lisztet és a szeletelt mandula felét .
  • Kivajazott formába öntöttem (22 cm) , rászórtam a mandula másik felét.
  • Legvégül 180°C-ra előmelegített sütőbe toltam, és megsütöttem. Tűpróbával ellenőrizzük, akkor jó, ha még ragad a tésztánk a tűre!
  • Porcukorral meghintve tálaltam. Hedonisták vaníliafagyit  (vagy mandula) is tehetnek a tányérra.

5 megjegyzés:

  1. Azt hiszem tényleg az :) Nagyon finom

    VálaszTörlés
  2. Akkor én egy dupla hedonista vagyok:) Ez annyira jó!!

    VálaszTörlés
  3. Lányok, köszönöm! Viki szuper recept! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Ó,jajj:DD Ez komoly bűnbeesésnek tűnik, annak meg sosem tudok ellenállni!! Nálunk is a dupla adag a nyerő ilyen isteni tortából:D

    VálaszTörlés