Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 9., szombat

Pikelet (ausztrál zabpelyhes palacsinta) vörösboros csokoládékrémmel


Tegnap szüret volt nálunk, ahová a család minden tagja hivatalos, köztük a 75 éves nagyapám is, aki rajong az édességekért, a csokoládéért. Neki készítettem ezt a finomságot, hogy egy kicsit felvidítsam. Ette is mind a kis güzü, hozzáteszem még soha nem evett ilyet, öröm volt nézni, hogy mennyire ízlett neki. 
Én nem a juharszirupos, gyümis megoldást választottam, hanem egy "istenifinom" vörösboros csokoládékrémmel tettem az egészet izgalmasabbá. Szuper volt a kettő együtt! Hamarosan megmutatom a krém receptjét is! Csokiimádók...addig is tüüüüüreeeeleeem! :-)

Hozzávalók:

(12 db 9 cm átmérőjű palacsintához)
  • 16 dkg zabpehely
  • 5 dl tej
  • 6 dkg liszt, átszitálva
  • 2 kávéskanál sütőpor
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 2 ek barna cukor (helyette: 3 ek méz)
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj
  • 2 egész tojás
  • 8 dkg olvasztott vaj

a sütéshez: olaj, vaj

a tetejére: juharszirup, friss gyümölcsök (esetemben vörösboros csokoládékrém)

Elkészítése: 

  1. Előző este a zabpehelyre öntjük a hideg tejet, és fóliával lefedve hűtőbe tesszük éjszakára.
  2. Reggel egy külön edényben összekeverjük az átszitált lisztet, szódabikarbónát, sütőport, sót, barna cukrot és a fahéjat. (Én a mézet a tojáshoz kevertem.)
  3. A tojásokat villával felverjük, majd az olvasztott vajjal együtt hozzákeverjük a zabpehelyhez, végül összekeverjük a száraz anyagokkal.
  4. Forró serpenyőben, olaj és vaj keverékén, közepes lángon mindkét oldalán aranybarnára sütjük.
  5. Egy-egy palacsintához kb. 1,5-2 kanálnyi masszát merünk a serpenyőbe.
  6. A kész palacsintát konyhai papírtörlőn leitatjuk, végül juharsziruppal meglocsolva, esetleg friss gyümölcsökkel tálaljuk.

Forrás: Stahl Magazin 2010. őszi szám

    7 megjegyzés:

    1. Köszönöm a szíves fogadtatást!:)
      Nagyon guszta a palacsinta,nem csoda,ha a papidnak ízlett!

      VálaszTörlés
    2. A zabpehely itt érdekes hozzávaló. Ezen majd mélyebben elfilozofálgatok magamban.
      Türelem?? Vörösboros csokikrém és türelem? Ezt mégis hogy gondoltad?:)

      VálaszTörlés
    3. Brigitta! Nagyon köszönöm, és nyugodtan kukkants be máskor is, remélem találsz nálam a kedvedre/fogadra valót! :)

      Ildy! Igen, igen...én is döbbenten álltam a zabpehely előtt, de hidd el, ettől különleges! Nálunk nagyon bejött! Tényleg türelem, már csak kettőt kell aludni, és jön a csokikrééééém! :)

      VálaszTörlés
    4. Érdekes tészta, kipróbálandó. :)
      Én már aludtam egyet, szerintem Ildy is, ez ugye kettő - hol az a csokikrém? :))))

      VálaszTörlés
    5. Egy csipet! Na jóóó, ha ilyen szépen kéritek, teszek 1 nap engedményt! Jöjjön az a csokikrééém! :-D

      VálaszTörlés
    6. Bianka! Nem is tudod, hogy mennyire! Próbáld ki bátran!!! :D

      VálaszTörlés