Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 5., kedd

Fehérboros-körteleves túrógaluskákkal


Soha nem ettem még körtelevest, és mivel idén rengeteg körtét szüreteltünk, éppen itt volt az ideje, hogy kipróbáljam. Kicsivu körtelevesét vettem alapul, természetesen itt-ott "Mézigörlösítettem". Cukor helyett igyekeztem mézet használni, és mivel a gyümileveseket én úgy szeretem, ha finom krémesek, ezért a levest tejszínben kikevert vaníliapudinggal sűrítettem. Nekem nagyon ízlett, biztos hogy készítek még máskor is!!!

Hozzávalók:
  • 1 kg körte (nálam Alexander)
  • annyi tej, amennyi ellepi
  • 1,5 dl fehérbor
  • 2 dl tejszín
  • 0,5 cs főzős vaníliapuding
  • 0,5 citrom leve
  • méz (ízlés szerint)
  • 2 szegfűszeg
  • őrölt fahéj
  • őrölt gyömbér
  • őrölt szerecsendió
A galuskákhoz:

  • 25 dkg túró
  • 5 dkg búzadara
  • 2 tojás
  • 1-2 tk cukor (helyette 2 ek méz)
  • víz és só a főzéshez

Elkészítése:

  1. A körtéket megpucoltam, kockára vágtam, egy nagyobb lábasba tettem.
  2. Felöntöttem annyi tejjel, amennyi jó bőven ellepi.
  3. Ízesítettem citromlével, a fűszerekkel, majd hozzáöntöttem a fehérbort. (1 púpozott kk-nyit tettem a gyömbérből és a szerecsendióból, 1 tk-nyit a fahéjból)
  4. Amint a körték megpuhultak, turmixszal pürésítettem.
  5. A tejszínt kikevertem a pudingporral és egy kevés leveslével, ezzel sűrítettem be a levest, majd újraforraltam.
  6. A gombócokhoz a hozzávalókat egy villa segítségével összekevertem, fél órára a hűtőbe tettem.
  7. A fél óra elteltével lobogó sós vízben megfőztem a gombóckákat (akkor jó, amikor feljön a víz felszínére ), szűrővel kiszedtem és lecsepegtettem őket.
  8. A levest tányérokba mertem, beletettem 3 db galuskát és megszórtam őrölt fahéjjal. (Extra díszítésként, és mert annyira imádom a mandulát, a levest megszórtam szeletelt mandulával.)

4 megjegyzés:

  1. Váááóóóó! Végre rád találtam, ugyanis a követésnél nincs ott a blogcímed! Ez csodás!

    VálaszTörlés
  2. Ez biztos fincsi, nagyon nagyon guszta a gombócokkal. Egyébként úgy néz ki, mint a tejbegríz, nem? :)

    VálaszTörlés
  3. HŰŰŰ nagyon finom lehet. hirtelen azt hittem tejbegríz :)

    VálaszTörlés
  4. Dia! Sok szeretettel üdvözöllek, kukkants be hozzám...bátran! :)

    Ildy, Bia! Neeem, nem tejbegríz...a gombócok tisztára olyanok, mint a túrógombóc! Az egész együtt fenomenális!

    VálaszTörlés