Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 19., kedd

Házi granola joghurttal és "rumos" aszalt szilvával VKF 38.-ra



Már nem is emlékszem, hogy mikor ettem utoljára házi granolát (házi müzli). Ideje volt tehát újra feleleveníteni róla a régi szép emlékeimet. A Nők Lapja Konyhájában találtam is hozzá egy szuper receptet, ezt vettem alapul az elkészítéséhez. Itt-ott persze megint változtattam rajta: mézzel készítettem, és a rétegzéshez gránátalma helyett rumba áztatott aszalt szilvát használtam (zárójelben jelzem a többit). Fogyaszthatjuk reggelire, desszertnek, de összetörve süteményeket és tortákat is nyugodtan díszíthetünk vele. Nagyon finom, egészséges és tápláló! Úgy gondolom, hogy a reformkonyha feltételeinek is megfelel, így ez lenne az egyik recept, amivel az Edó által meghirdetett VKF 38. fordulójára pályáznék.


Hozzávalók:

A ropogós keverékhez:

(kb. 3-4 adaghoz)
  • 40 dkg zabpehely
  • 15 dkg szeletelt mandula
  • 10 dkg hántolt napraforgómag
  • 12 dkg mazsola (vörös áfonya helyett)
  • 1 ek. őrölt fahéj
  • 1 csipet só
  • 15 dkg méz
  • 80 ml olívaolaj (120 ml eredetileg, de én túl soknak találtam)
A rétegzéshez:

(1 adaghoz)
  • 150 g sovány joghurt 
  • őrölt fahéj
  • 1 tk méz
  • aszalt szilva (kb. 8-9 db)
  • rumaroma (1-2 ek.)




Elkészítése:

1. A zabpelyhet, a mandulát, a napraforgót, a mazsolát összekevertem, ízesítettem sóval, fahéjjal és mézzel.

2. Hozzáöntöttem az olajat, és alaposan összeforgattam.

3. Egy közepes méretű tepsit kibéleltem szilikonlappal, ráöntöttem a keveréket, és egy kanál segítségével szétterítettem. 170°C-ra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem, közben többször is átkevertem.



    4. A joghurtot összekevertem a mézzel és az őrölt fahéjjal. Az aszalt szilvát pedig apró darabokra vágtam és meglocsoltam rumaromával, pár percig állni hagytam benne.

    5. A kihűlt granolát rétegeztem egy nagyobb méretű pohárba a következőképpen: aszalt szilva, joghurt, granola. Addig folytattam, amíg tele nem lett a pohár.

    6. Azonnal el is fogyasztottam!


    Megjegyzés: Természetesen használatunk más aszalt,- friss gyümölcsöket is. A magvak összetételét is nyugodtan variáljuk ízlésünk szerint. Aki édesebben szereti fokozhatja még a méz mennyiségét is.

    Forrás: Nők Lapja Konyhája 2010. február

    9 megjegyzés:

    1. a 6-os pont ellen tiltakozom. nem könnyebb volna rendelni, mintse elkészítsem?

      VálaszTörlés
    2. Tápláló, finom és egészséges. Imádom a hasonló dolgokat reggelire. Tetszik a fotód is, a nyarat idézi ebben a cudar hidegben. Megveszek a csíkos dolgokért.:)

      VálaszTörlés
    3. Bianka! Tényleg az!

      4Gyerek! Dehogynem, könnyebb lenne rendelni, én sajnos ilyen mániákus sütő-főző fehérnép vagyok, aki még éjjel 11-kor is képes sütit sütni nekiállni! Na, jó...küldök neked belőle, ha szeretnéd?! :))

      Ms. Poppy! Akkor ebben hasonlítunk, én is imádom reggelente elropogtatni, de igazából bármikor simán lecsúszik! :) No és a fotó, ősszel még inkább kitört rajtam a csíkosmintásőrület. Erős késztetést éreztem arra, hogy egy fényképen is megörökítsem. És igazad van, tényleg nyárias a hangulata...imádom a nyarat! :))

      VálaszTörlés
    4. Csuda jól néz ki és mennyei lehet! :)

      VálaszTörlés
    5. Egycsipet! Isteni volt, nyugodtan próbáld ki! :))

      VálaszTörlés
    6. Μen аnd ωomеn who liked
      it аlso said that theу haԁ tο place
      in ѕome ρhуsical physical еxercise and
      a сontrol оver ԁiet plan tо drop fаt
      from thе abdomen.

      Ѕtop bу mу ѕite Prnewswire.Com

      VálaszTörlés
    7. Thіs is my first time viѕit at here and i am actually pleaѕsant to read
      everthing at alone place.

      my blog ... www.prweb.com

      VálaszTörlés