Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 17., vasárnap

Almás-cheddar sajtos sütemény




Pikáns ízkombinációt próbáltam ki nemrég: alma, dió, cheddar sajt, zsálya. Mindezt édes verzióban. Az eredeti recept olvasásakor kissé furcsán néztem, de cseppet sem bántam meg, hogy belevágtam. Az ízét nem is tudom mihez hasonlítsam...egyszerűen magával ragadott. Azt hiszem az örök kedvenceim közé fog tartozni.


Hozzávalók:

1 csésze = 250 ml

  • 3 nagy alma megpucolva, lereszelve
  • 3 csésze liszt
  • 2 tojás, felverve
  • 8 ek puha vagy
  • 1 csésze cheddar sajt (nagy lyukú reszelőn lereszelve)
  • 1/4 csésze liszt
  • 1/2 csésze durvára vágott dió
  • kb. 0,5 dl tej
  • 1 tk. szárított zsálya
  • 3 tk sütőpor 
  • 1/4 csésze méz (vagy cukor)



Elkészítése:

1. Az almákat megpucoltam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem (a levét nem nyomkodtam ki!). A sajtot is lereszeltem.

2. A lisztben elkevertem a sütőport és a sót.





3. A felvert tojásokat habosra kevertem a mézzel (cukorral) és a lágy vajjal, majd hozzáöntöttem a tejet és még egyszer jó alaposan összekevertem.

4. A diót durvára vágtam és a szárított zsályával együtt a liszthez kevertem.




5. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra, egy kis tepsit pedig kivajaztam, kiliszteztem.

6. A száraz alapanyagokat hozzákevertem a tojásos masszához, majd beleforgattam az almát és a sajtot is.

7. A tésztát tepsibe simítottam, és tűpróbáig sütöttem! Kb. 30 perc lehetett.

8. Miután megsült, hagytam kihűlni, szeletekre vágtam és porcukorral meghintve tálaltam.

9. Meg lehet sütni kenyérformában is!




Forrás: Az eredeti receptet almás-cheddar sajtos kenyér néven itt találjátok. Szerintem nagyon jól passzol a cheddar ízéhez a dió, így - próba cseresznye alapon - dobtam bele egy keveset. Szuper lett! :)))

12 megjegyzés:

  1. Régi amerikai szokás szerint az almáspitét egy nagy szelet stilton sajttal adták fel, szerintem innen jött a furcsa párosítás egy része.

    VálaszTörlés
  2. Egész jól hangzik, biztos finom, a képen is gusztusos! :-)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg érdekes kombináció egy süteményhez, de betyár jól néz ki!:) Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem az ellentétes ízeket bármiben! A gyümölcs-sajt duóhoz pedig nincs mit hozzáfűzni :-)

    Biztos, hogy elképesztően finom volt!

    VálaszTörlés
  5. Piszke! Köszi a hasznos infót, erről még nem is hallottam! :)

    Ottis, Iri, Viki, Bianka, Ildy, Mariam nektek is köszönöm a kedves hozzászólást! :D

    VálaszTörlés
  6. Alma és sajt? Szerintem nagyon finom lehet. Veszem is fel a listámra. :)

    VálaszTörlés
  7. Belly, Chriesi! Először én is furcsán néztem, de elhihetitek, hogy rettentően finom! :)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon mutatós sütemény, szívesen megkóstolnám már csak az íze kedvért. Én is szeretem kipróbálni az olyan recepteket, melyek elsőre szinte képtelennek tűnnek, viszont a végén valami csoda lesz a vége. Merni kell bevállalni, és látom Te sem bántad meg.:)

    VálaszTörlés