Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 24., vasárnap

Mézes virágok lekvárral töltve






Tudom, hogy még sokára lesz karácsony, de nekem már - fogalmam sincs hogy miért - karácsonyi hangulatom van. Tudni kell rólam azt is, hogy "mindent előre megtervezős típus" vagyok, aki semmit se hagy az utolsó pillanatra. Előre kitalálom, hogy kinek milyen ajándékot adok, milyen legyen a csomagolás, az adventi koszorú és természetesen a süteményeket is előre kipróbálom, hogy az ünnepekkor minden a legtökéletesebb legyen. Szóval, aki felém jár, ne lepődjön meg azon, hogy még csak október vége van, de Mézigörl  már karácsonyi süteményeket készít! :-DD Ezeket a virágokat is tegnap készítettem, mézzel, Graham liszttel, hogy ne csak finomak legyenek, de egészségesek is. Süteményes dobozban sokáig eláll (már ha marad).


Hozzávalók:

  • 250 g finomliszt
  • 450 g Graham liszt
  • 1 nagy citrom leve
  • 200 g darált dió
  • 2,5 ek. mézes fűszerkeverék
  • 2 ek. tejföl
  • 2 tojás
  • 200 g méz
  • 1 kk. só
  • 200 g margarin

    a tészták összeillesztéséhez:

    • házi barack-, és szilvalekvár





      Elkészítése:


      1. A lisztet átszitáltam, összekevertem a dióval, a sóval, a fűszerkeverékkel.

      2. Hozzáadtam a többi alapanyagot, és az egészet homogénné gyúrtam.

      3. Hűtőbe tettem (kb. 7 óra lehetett).

      4. A pihentetés után 4 felé vágtam a tésztát, lisztezett deszkán egyenként átgyúrtam, 3 mm vastagságúra nyújtottam majd virágokat szaggattam belőle.

      5. Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra, a megformázott tésztákat szilikonlappal bélelt tepsire rakosgattam, majd egymás után nagyjából 15 perc alatt megsütöttem őket.

      6. Rácson hagytam a virágokat kihűlni, majd 2-2 darabot összeragasztottam lekvárral.

      Megjegyzés: A sütés napján is elég puha már a tésztája, de jót tesz neki, hogy egy éjszakát legalább lekvárral megtöltve pihen.

      10 megjegyzés:

      1. Nekem is karácsonyi hangulatom van, és már én is agyalok miket fogok sütni az adventi hétvégékre. Ez már egy tippnek jó is! :):)

        VálaszTörlés
      2. Aha, na megérkezett:) És milyen klassz recept! Csodás hozzávalók, valóban karácsonyi hangulatban:) Nagyon szépek!

        VálaszTörlés
      3. De kis guszták! Hangulatos a fotó!

        VálaszTörlés
      4. Nagyon jól néz ki. Idén engem is korán utolért a karácsonyi hangulat, bár a tervezés része eddig is jellemző volt rám (is):)))

        VálaszTörlés
      5. Nekem is olyan hangulatom van,de nagyon!

        Tetszik a virág!

        VálaszTörlés
      6. Nagyon guszta!!! Szinte érzem a finom illatát és az ízét, kérhetnék belőle?

        Már én is a karácsonyi süteményeken gondolkodom, nincs az már olyan messze.:)

        VálaszTörlés
      7. Gyönyörűek a képek!!!És a süti is biztos finom!

        VálaszTörlés
      8. :)))) Karáááácsony! :)
        Szépek a sütik!

        VálaszTörlés
      9. Húúú, lányok, annyira örülök, hogy ennyien írtatok és ilyen szépeket! :)))

        Gizi! Persze, hogy kérhetsz, már küldöm is! :))

        VálaszTörlés
      10. Gyönyörűek, most annyira szükségem lenne rájuk :)

        VálaszTörlés