Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 29., péntek

Levendulás-mézes sütemény




Ms. Poppynál nézelődtem valamelyik nap, és nála bukkantam rá a Provance-i levendulás süteményre. Elsőre nagyon megtetszett, és mivel az elmúlt hétvégén nagyobb adag levendulavirágra tettem szert, így gondoltam, miért is ne készíthetnék én is ilyesmit. Az ő receptjén indultam el, de azért erősen "Mézigörlösítettem". A változtatások ellenére rendkívül finom édesség született. Nagyon kellemes benne a méz-citrom-levendula ízek összhangja. Már tervezem is az újabb levendulás finomságot, de egyelőre még titok, hogy mit készítek belőle legközelebb. Ms. Poppynak pedig nagyon köszönöm! :))))


Hozzávalók:

  • 150 g natúr joghurt
  • 1 csésze méz
  • 1 csipet só
  • 2 tojás
  • 0,5 cs sütőpor
  • 1 ek levendulavirág
  • 1/2 csésze darált mandula
  • 0,5 citrom reszelt héja
  • 2 ek citromlé
  • 1 1/2 csésze liszt
  • 80 g olvasztott vaj





    Elkészítése:
    1. A vajat a mézzel és a két tojással habosra kevertem, hozzáadtam a joghurtot és tovább kevertem.

    2. A lisztet, a sütőport, a sót, a darált mandulát összeforgattam.

    3. A tojásos masszához adtam a reszelt citrom héját és a levét, majd a száraz hozzávalókat, legvégül pedig a levendulát.

    4. Egy nagyobb méretű őzgerinc formát kivajaztam, beleöntöttem a tésztát és egy kanál segítségével elsimítottam a tetejét.

    5. 180°C-ra előmelegített sütőben sütöttem nagyjából 70 percig.

    6. Amint a sütemény teteje elkezdett barnulni, letakartam alufóliával és - Tücsök Borár tanácsát megfogadva - egy tepsit helyeztem a sütő aljára, hogy a tészta ne égjen meg.

    7. Hagytam kihűlni, kiborítottam a formából, szeletekre vágtam és teához kínáltam.

    7 megjegyzés:

    1. ja, ki is raktam a provence.hu facebook-oldalára, ha nem haragszol:)

      VálaszTörlés
    2. Dr. Pepper! ...raktam bele egy kis MÉZET...nem bírtam kihagyni. Amúgy egy számomra nagyon kedves ember adta nekem ezt a becenevet, aztán valahogy rám ragadt. Sokszor hülyéskedünk is vele, így született a "mézigörlösítettem" szó is. Fiatalság, bolondság... :)))

      VálaszTörlés
    3. Dr. Pepper! Dehogy, dehogy...sőőőt nagyon örülök neki! Köszönöm szépen! :)))

      VálaszTörlés
    4. Kellemes kis süti lehet, a délutáni kávém mellé beférne. :)

      VálaszTörlés
    5. Megcsinalom :) Koszi!

      VálaszTörlés