Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 8., péntek

Rozskenyér 2.


A hétvégén újabb rozskenyeret készítettem, most Graham liszttel és fűszerekkel. Klassz lett, nagyon (finom puha, lyukacsos szerkezetű, nem tömör), a család apraja nagyja jól be is lakmározott belőle. Mutatom is, hogy hogyan készült...

Hozzávalók:
  • 300 g Graham liszt
  • 100 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 25 dkg öregtészta (rozskenyérhez)
  • 2 ek burgonyapehely
  • 2 ek olívaolaj
  • 24 dkg tej
  • 1 tk só
  • őrölt kömény (1 tk.)
  • őrölt fekete bors (1 kk.)


Elkészítése:

  1. A fenti hozzávalókból nagyjából 20 perc alatt sima, ruganyos tésztát dagasztottam, kilisztezett kelesztőtálban hagytam duplájára kelni.
  2. Lisztezett deszkára borítottam, jól átdolgoztam, a szokásos módon formáztam.
  3. Lisztezett hurkapálcikával lyukakat szúrtam rá, sütőzacskóba csúsztattam, amit egy kisebb jénai tálba helyeztem, majd ismét hagytam duplájára kelni.
  4. Ezután vizet spricceltem - bőségesen - a sütőzacskóba, és 220°C-ra előmelegített sütőbe toltam.
  5. A hőfokot rögtön visszakapcsoltam 200°C-ra, nagyjából 55-60 percig sütöttem.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kenyér lett! A hétvégén én is rozsosat készülök sütni:)

    És bár már értesültél róla, de ha már mindenkinek belinkeltem, te se maradj ki:)
    http://ildygastro.blogspot.com/2010/10/sajtos-mustaros-tarja.html

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű kenyér! Nagyon szeretem a rozskenyeret!
    Gratula!:)

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Köszi szépen! :)

    Ildy! Köszi Neked is, várom a te rozsos receptedet is. Még 1x köszi a díjat, talán a hétvégén utol érem magam, és egy poszt keretében is meg tudom köszönni neked a kedvességed! :)

    Brigitta! Köszöntelek az új olvasóim körében, köszi a gratulációt, jövök még majd rozskenyérrel és egyéb rozsos receptekkel, talán nem is olyan sokára! :-D

    VálaszTörlés