Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 24., vasárnap

Mustárban és sörben pácolt csontos karaj Húsvétra




Az ünnepi menüt idén sem túloztuk el, inkább Karácsonykor van nagyobb sütés-főzés: reggelire sonka, torma, főtt tojás, zöldségek, sajtok. Ebédre húsleves (házi kakasból) sok zöldséggel, mustárban és sörben pácolt csontos karaj fejes salátával és rizzsel. Sütemények: túrós rolád, Charlotte-torta, mini kakaós képviselőfánk karamellkrémmel töltve, mézes vaníliakrémmel töltött képviselőfánk és mézeskalács.

A sort a mézeskalácsokkal és a képviselőfánkkal már megnyitotta, a túrós rolád pedig már korábban szerepelt a blogon, a többit pedig hozom hamarosan.

A főétel egyik része volt ez az egészben sült csontos karaj. Aki nem szeretné egyben sütni, nyugodtan szeleteltetheti is a hentessel, könnyebb lesz pácolni is. A köret és a saláta is az egyszerűség jegyében készült. Nyugodtan variálhatjátok saját ízlésetek szerint! Nagyon finom és laktató, érdemes elkészíteni!!! :-))


Hozzávalók:

  • 1,5 - 2 kg csontos karaj
  • 3 lilahagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 4 ek. mustár
  • 1 ek. dijoni mustár
  • 2 dl sör 
  • frissen őrölt fekete bors
  • olívaolaj kb. 0,5 dl
  • szeletelt bacon (opcionális)

Elkészítése:


1. A húst megmossuk, előkészítjük.

2. Egy nagyobb műanyag edényt készítünk elő.

3. Egy kisebb edénybe olívaolajat öntünk, majd hozzákeverjük a mustárt, a dijoni mustárt, sót, borsot.

4. A pácot a húsba belemasszírozzuk, belefektetjük a pácoló edénybe.

5. Rászórjuk az egész fokhagymagerezdeket, a felkockázott lilahagymát, és felöntjük sörrel.

6. A hűtőbe tesszük kb. 1 napra, ha kell átforgatjuk a húst, hogy a sör mindenhol érje.

7. Egy nagyobb tepsibe helyezzük a húst, ezután ráöntjük a páclét, lefedjük alufóliával.

8. 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük, és addig sütjük, míg puha nem lesz a hús. A levével folyamatosan locsolgattam. Mivel én 2 x 1,5 kg-t sütöttem, így 3 óra alatt sültek meg. A sütés utolsó órájában levettem a fóliát, hogy szépen megpiruljon.

9. Egy kicsit hagytam hűlni, majd a puha húst lefejtettem a csontról.

10. Fejes salátával és rizzsel tálaltam.


Ötlet: Sütés előtt megtűzdelhetjük, vagy betakargathatjuk szeletelt baconnal is.

8 megjegyzés:

  1. jó kis kaja, de nekem akkor is a gyöngyvirágon akadt meg a szemem.
    végülis nálunk a sárga nárciszok vannak abban a csodás virágzó stádiumban mint Londonban kerek 6 hete.

    VálaszTörlés
  2. Ezer éve nem ettem ilyen karajt, most megkívántam.:-))De a többit is!
    Boldog Húsvétot Neked és szeretteidnek!:-))

    VálaszTörlés
  3. Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok én is neked és családodnak is!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a jókívánságaidat,Boldog Húsvétot Nektek is!!!!

    VálaszTörlés
  5. Áldott húsvétot!:) (így utólag is...):)

    VálaszTörlés
  6. Finomak ezek a mustárban, sörben pácolt husik.Guszta!

    VálaszTörlés