Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 27., szerda

Eper amarettos karamellszószban, tejszínnel VKF-re


Eredeti terveim szerint több mindent is kigondoltam a Strawberry által meghirdetett VKF 42. fordulóra. Hm, mondom az ünnepek idején, a hosszú hétvégén meg is valósítom az elképzeléseimet, persze hogy nem sikerült. :-((( Pénteken és szombaton még kirándultunk Méziboyal, aztán vasárnap reggel indíts az ügyeletre: elkaptam valami nyavalyát, amiből csak lassan sikerül kikecmeregnem. Azért Húsvétra készült néhány dolog, de a VKF-re való készüléssel kissé elmaradtam. Remélem, hogy ezen a hétvégén sikerül mindent pótolnom. 

Az egyik, amivel készültem a fordulóra ez az eper amarettos karamellszószban. Az eredeti receptet a Szuflé Magazin (Lila Füge) tavaszi számából származik, de én azért itt-ott alakítottam rajta: rózsavíz helyett amaretto, a cukor fele helyett pedig méz került bele, a tetejére pedig egy kis szeletelt mandula. Így is nagyon finom lett. Egyszerű és nagyszerű! :-DD


Hozzávalók:


6 személyre

  • 60 dkg eper
  • 3 púpozott ek. kristálycukor
  • 3 ek. méz
  • 2 ek. víz
  • 4 ek. amaertto likőr
  • 2,5 dl hideg habtejszín
  • 2 ek porcukor

Elkészítése:
1. Az epret megmossuk, csumáját leszedjük, felszeleteljük.

2. A kristálycukrot, a mézet, a vizet közepes méretű lábosba tesszük, felolvasztjuk, majd néha megkeverve világosbarna karamellt főzünk belőle.

3. Amikor kezd sűrűsödni, és a színe is megfelelő, lehúzzuk a tűzről, és hozzákeverjük a likőrt.

4. Visszatesszük a tűzre, amíg újra felolvad, és elzárjuk alatta a lángot. 

5. Az eperszeleteket tányérra rendezzük, meglocsoljuk karamellel és a porcukorral kemény habbá vert tejszínhabbal tálaljuk.

6. Végezetül megszórjuk szeletelt mandulával.

9 megjegyzés:

  1. Egyszerű, ám nagyszerű!!! Isteni finom lehetett, most meg is tudnám enni az egészet.:)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik, főleg a katicás szalvéta.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, az amaretto-s karamellszósz biztosan finom, bevallom, még soha nem ettem ilyet.

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet!A katicás szalvéta is nyerő!:-)

    VálaszTörlés
  5. Énisénisénis! Kóóóstolóóót!

    VálaszTörlés
  6. Egyszerűen szuper:-)
    Remélem jobban vagy!

    VálaszTörlés
  7. Juj, de jóóó! Behalok a szalvétától. Irtó édes!

    VálaszTörlés