Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 5., kedd

Partikenyér


Katánál (Katakonyha) nézelődve lettem figyelmes ezekre a kenyérkékre. Egyből beléjük szerettem, így nem is volt kérdéses, hogy elkészítem őket. Igazán finom, belül puha, kívül ropogós zsemlécskéket kaptam én is. :-D

Katának pedig köszönöm a receptet!


 Hozzávalók:


a tésztához:

  • 500 g liszt
  • 1 tk. méz
  • 0,5 dl tej
  • 1 tk. só
  • 3 ek. olaj
  • 25 g friss élesztő
  • 2,5 dl langyos víz
  • 2 púpozott ek. burgonyapehely

a tetejére:

  • mák, lenmag, szezámmag, zabpehely
  • 1 felvert tojás (kevés vízzel elkeverve)




Elkészítése:

1. Az élesztőt a tejjel és a mézzel felfuttattam. A lisztet, a burgonyapelyhet és a sót összekevertem egy tálban, hozzátettem az élesztős keveréket, a vizet és az olajat, és megdagasztottam. A tésztát letakartam, és hagytam kb. egy órát pihenni.

2. A megkelt tésztából golyókat formázta, sütőpapíros tepsire rakosgattam és langyos helyen még kb. 20 percet kelesztettem.

3. Megkentem kicsit vizezett egész tojással, megszórtam magvakkal, és 180 fokos sütőben 45 percet sütöttem.

4 megjegyzés:

  1. Ó hát nagyon szívesen:)) örülök, hogy ízlett!
    Szépek lettek a zsömlécskéid!

    VálaszTörlés
  2. Ez olyan jó kis tépdesős kenyér!:-)Finomak ezek a magos kenyérkék.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez gyönyörű!:)

    VálaszTörlés