Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 7., csütörtök

Karamellkrémmel és házi szilvalekvárral töltött linzer szívek



Már hónapokkal ezelőtt kinéztem magamnak Moha csodás pici linzereit, terveztem is már néhány hete, hogy elkészítem, de valami mindig közbejött. Aztán az előző hétvégén karamellkrémet készítettem, ekkor jutott eszembe, hogy akár meg is tölthetném vele a szívecskéket. Így egy részükbe karamellkrém, egy részébe pedig házi szilvalekvár került. Az eredeti receptet 1 ek. tejföllel egészítettem ki, mást nem változtattam. Nagyon finom, puha sütikék, és irtó gyorsan fogynak, ezért is készítettem rögtön dupla adagot! :-D

Hozzávalók:

  • 600 g finomliszt
  • 400 g vaj
  • 200 g házi vaníliás porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 nagy csipet só
  • 1 nagy ek. tejföl

a töltelékhez:

  • házi szilvalekvár
  • karamellkrém




Elkészítése:


1. A lisztet összekeverem a csipet sóval és a porcukorral, elmorzsolom a kockára vágott hideg vajjal, majd a tojássárgáját is hozzáadva összegyúrom.

2. Folpackba csomagolva 30 percre hűtőbe teszem.

3. 3-4 mm vékonyra nyújtom, pici kiszúrókkal szaggatom ki belőle a linzereket. Lyukas közepűt én most nem készítettem.

4. Sütőpapíros tepsibe teszem őket és előmelegített sütőben 170 fokon,7 perc alatt világosra sütöm valamennyit.

5. Amikor kihűltek, megtöltöm egyik részét házi szilva lekvárral, másik részét pedig karamellkrémmel.







Forrás: Mohakonyha: Pici linzerek csokoládéval vagy lekvárral

4 megjegyzés:

  1. Hú ez jó ötlet, csak a lányaim meg ne lássák, már úgyis reklamálják a karamellt...
    Aranyosak ezek a pici linzerek, csak az a baj, hogy két pillanat alatt eltűnnek:)

    VálaszTörlés
  2. Meseszépek :) és a karamell...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek és a karamell krémes áááá :)

    VálaszTörlés