Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 17., vasárnap

Márványkuglóf



Pár hete írtam a Húsvéti Nyuszimnak, hogy hozzon nekem egy szilikonos kuglófformát (meg szilikonos madeleine-formát...és még sorolhatnám, de ezeket sajna még nem teljesítette). Móni unokatesóm Húsvéti Nyuszija viszont sokkal gyorsabb volt, és jól beelőzte az enyémet, és a hétvégén hozott nekem egy csudaklassz kuglófformát. Annyira megörültem az ajándéknak, hogy rögtön ki is próbáltam: ezúttal márványkuglóf készült benne. Finom, gyors és egyszerű!


A Móni Nyuszijának pedig nagyon szépen köszönöm utólagosan is! :-DD


Hozzávalók:

  • 500 g finomliszt
  • 250 g vaj
  • 1 cs sütőpor
  • 1 csipet só
  • 4 tojás
  • 125 g méz
  • 125 g házi vaníliás cukor
  • 30 g cukrozatlan kakaópor
  • 1 dl tej
  • 2 cl vanília-kivonat


Elkészítése:


1. A lágy vajat habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mézet és a cukrot.

2. Egymás után beleütjük a tojásokat, és mindegyikkel jól elkeverjük.

3. A liszt, a só és a sütőpor keverékét a masszába keverjük.

4. Hozzáöntjük és belekeverjük a tejet és a vanília-kivonatot.

5. A sütőt 180°C-ra előmelegítjük.

6. A massza egyharmadát elkeverjük a kakaóval.

7. A formába kanállal beletöltjük a sötét és a világos masszát.

8. Villával könnyedén megkeverjük, hogy márványos mintát kapjon.

9. A tésztát kb. 1 órán át sütjük (tűpróba!), majd hagyjuk kihűlni.

10. Szeletekre vágva, porcukorral meghintve tálaljuk.


Forrás: Kolléganőmtől kaptam nemrégiben egy szakácskönyvet, de sajna elfelejtettem felírni a címét és a szerzőt. A recept kisebb átalakításokkal az ő könyvéből való.

13 megjegyzés:

  1. Nézz be hozzám, szeretnélek játékra hívni:)

    VálaszTörlés
  2. csatlakozom az előttem szólóhoz! nálam is egy játék vár!

    VálaszTörlés
  3. Holland kakaót használtál?Szép sötét színe van.

    VálaszTörlés
  4. Nelli! Igen, fent vettem a Culinarisban Pesten!

    VálaszTörlés
  5. A reggeli kávém mellé küldesz pár szeletkét! Pont jól jönne ;)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon rég jártam már erre.... Ez guszta. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  7. Ami! Persze, nagyon szívesen! :-D

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mézi!É is szeretnélek játékra hívni!:-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz lett!
    Nézz be hozzám légyszí, meghívlak egy játékra:-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett a kuglófod!!Egy pohár kakaóval most szívesen megkóstolnám.:)

    VálaszTörlés
  11. nem írtad oda, hogy mennyi vajat tegyek hozzá. így most nem tudom megsütni:(

    VálaszTörlés
  12. Mariann! Pótoltam! :-)

    Gizi! Azt elhiszem, finom volt, nagyon!:-))

    VálaszTörlés