Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 15., szerda

Cukkinis, diós tönkölykenyér...

Cukkinis, diós tönkölykenyér 1.


...


" ...mindenki annyit kap vissza az élettől, amennyit beletesz.” 

(Csernus.I.)



... mint azt már tőlem megszokhattátok, újabb kenyeret sütöttem tk. lisztek felhasználásával. Ezúttal került bele egy kis cukkini és dió is...Tudom, hogy nem az a sokak által kevelt pihe-puha, foszlós belű könnyű kenyérféle, hanem amolyan - általam jobban szeretett - sűrűbb belezetű, de higgyétek el, nagyon is élvezhető. Jó minőségű olívaolajba tunkolva ... hmmmm...



Hozzávalók:


  • 270 ml natúr joghurt
  • 2 ek. olívaolaj
  • 1 ek. almaecet
  • 1 kk. só
  • 1 tk. méz 
  • 15 dkg cukkini, megpucolva, lereszelve, a leve kinyomkodva 
  • 35 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 15 dkg öregtészta Graham lisztből
  • 10 dkg Graham liszt
  • 1,5 dkg friss élesztő


továbbá:


  • 10 dkg dió, durvára vágva


Cukkinis, diós tönkölykenyér 2.


Elkészítése:


A hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütőgépem üstjébe tettem. 1,5 órás "dagasztás-kelesztés" programra kapcsoltam. Figyeltem közben a tészta állagát, ha megkívánja egy kevés vízzel vagy liszttel lehet rajta igazítani. Miután a tészta megkelt, lisztezett deszkán alaposan átdolgoztam, kinyomkodtam belőle a levegőt. Beledolgoztam az aprított diót. Formáztam. Egy közepes méretű jénai tálat kibéleltem sütőpapírral, belepottyantottam a tésztát. Langyos helyen hagytam, hogy ismét a duplájára keljen. A tálat sütőzacskóba tettem, a zacskóba vizet spricceltem, a száját bekötöttem. Hideg sütőben kezdtem sütni, 220°C-on sült nagyjából 40 percig. Akkor jó, ha szép piros a teteje, a kenyér pedig megkopogtatva kongó hangot hallat. Konyharuhába becsomagolva hagyom kihűlni, utána szeletelem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése