Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 13., hétfő

Füstölt sajtos, köménymagos tallér...

Füstölt sajtos, köménymagos tallér...


Nem szoktam nassolni, de nagyon megkívántam Tücsök és Viki sajtos tallérjait. Be is mentem gyorsan a boszorkánykonyhámba, és összehoztam valami hasonlót teljes kiőrlésű lisztből. Eteti magát, úgyhogy érdemes dupla adagot sütni belőle!  


Hozzávalók:


  • 50 dkg Graham liszt
  • 13 dkg füstölt sajt, reszelve
  • 4-5 ek. tejföl
  • 2 nagy tojás
  • 22 dkg puha vaj
  • 8 g sütőpor
  • 2 púpos tk. só
  • 3 ek. egész köménymag



Elkészítése:



A lisztet, a sót, a sütőport és a köménymagot összekeverem. A vajat habosra keverem, egyenként hozzáadom a tojásokat, a tejfölt. Apránként beledolgozom a lisztes keveréket és a reszelt sajtot. 1-2 órára folpackba csomagolva hűtőbe teszem. A masszából diónyi gombócokat formálok, olajos tálcára rakosgatom őket. Sütés előtt minden golyót 2-3 mm-es lappá nyújtok. Gofrisütőben kettesével sütöm ki őket. A sütőt nem olajoztam ki. Miután kihűltek a tallérok, jól záródó dobozba teszem őket.



Ihlet: Tücsökbogár és Viki


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése