Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 14., kedd

Őszibarackos, szedres muffin...

Őszibarackos, szedres muffin...



... uzsonnára. Korábban gyümölcsös reggeli muffin néven közzé tettem már Rachel Allen receptjét. Tulajdonképpen ez ugyanaz, csak 100%-ban teljes kiőrlésű liszttel sütve azért, hogy én is nyugodt szívvel megehessem.



Hozzávalók:




  • 2 egész tojás
  • 100 ml tej
  • 100 ml natúr joghurt
  • 75 ml napraforgóolaj
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • 225 g tk. tönkölybúza liszt
  • 3 tk. sütőpor 
  • 1/4 tk. szódabikarbóna
  • 1/4 tk. só
  • 1/2 tk őrölt fahéj
  • 100 g Graham liszt
  • 100 g barna nádcukor
  • 125 g szeder és felkockázott őszibarack vegyesen



Elkészítése:




A sütőt 180°C-ra előmelegítem. A tésztához - külön-külön tálban - a száraz összetevőket vegyítem. A tojásokat kissé felverem, belekeverem a nedves hozzávalókat. A száraz összetevőket egyesítem a "nedves" hozzávalókkal. Addig keverem, míg a tészta éppen összeáll. A keverékhez adom a gyümölcsöket. Szétosztom a formákba, és kb. 20 percig sütöm az előmelegített sütőben. Rácsra teszem a muffinokat, amíg kihűlnek.
 

Forrás: Rachel Allen: A család kedvencei





Nosztalgia:







Mézes balzsamecetben sült cékla feta sajttal
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése