Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 12., péntek

Fahéjas, kardamomos szilvadzsem



A "NAGY" kedvenc nálunk a szilvadzsem, de soha sem tudunk belőle elég mennyiséget készíteni. Szeretjük sütibe, palacsintába töltve, mártásokhoz, és még sorolhatnám. Ezúttal egy kicsit újítottam a fűszerezés terén: fahéjjal, kardamommal. És, hogy mennyire passzolnak az ízek...meglátjátok, ha kipróbáljátok?! :-D


Hozzávalók:

  • 5 kg szilva 
  • 2 kg cukor
  • 6 db 3:1 dzsemfix
  • ízlés szerint őrölt kardamom
  • ízlés szerint fahéj
  • szalicil

Elkészítése:


Igazság szerint, a nagyanyám a szilvadzsemhez nem szokott cukrot tenni, de idén az időjárási viszontagságok miatt, valahogy nem lettek olyan mézédesek a szilváink, ezért kénytelen voltam cukorral befőzni. A szilvát megmostam, kimagoztam, ledaráltam (azért, hogy a bőre ne maradjon benne egészben). Egy nagy fazékban folyamatos kevergetés mellett feltettem főni (vigyázzunk, hamar lekapja!), amikor már kellően megfőtt hozzáadtam a cukrot, majd 15-20 perc elteltével a dzsemfixet is. A továbbiakban a dzsemfix utasításai szerint jártam el. A dzsemet sterilizált üvegekbe töltöttem, egy kevés szalicilt szórtam a tetejére, majd száraz dunsztban hagytam őket kihűlni.


    8 megjegyzés:

    1. Anyukám szokta mindig eltenni nekem, de az idén úgy gondoltam én is teszek el, mert nálunk sincs elég belőle .
      A kérdésem az lenne, hogy a dzsemfix mellé még teszel szalicilt?
      Én tettem el sok dzsemet az idén dzsemfixszel, de nem tettem hozzá szalicilt.
      Te tettél már el máskor is dzsemfixszel?

      VálaszTörlés
    2. Gesztenye! Mindig dzsemfixszel teszem el a dzsemeket, volt amikor szórtam a tetejére szalicilt, volt amikor nem. Igazából nem kell hozzá, mert eláll enélkül is, de most szórtam a tetejükre egy keveset biztos, ami biztos. Ha nem fogy el esetleg mind - most gigaméretű adagot főztem - akkor, jövőre, jövő jövőre is elálljon, ezért tettem rá egy keveset.

      VálaszTörlés
    3. Szerintem nem kell a szalicil, mert ha fejre állíjátok az üvegeket, akkor úgyis kiszorul a levegő, nem fog megromlani.
      Én gyakorlatilag gyümölcsökhöz egyáltalán nem teszek tartósítót, max. a dzsemfixet, amiben van abból is egy kicsi. A sűrűre főzött lekvárokhoz sem teszek cukron kívül semmit sem. És évek óta nem romlott meg semmi, úgyhogy bátorság, próbáljátok ki ti is:)

      VálaszTörlés
    4. Oppá, az lemaradt, hogy a kép alapján nagyon kívánatos lett a dszemed:) Én is gondolkoztam a karadamomos változaton, de most még klasszikus lekvárt kell gyártsak, de ha marad szilvám, kipróbálom!

      VálaszTörlés
    5. ha nem koronázta volna siker a kísérletet, nem ilyen hangnemben írnál róla ;)
      megkóstolnám.

      VálaszTörlés
    6. Szia!

      A Kifőztük Karácsonyba vállalt anyagodat legkésőbb jövő hét péntekig meg kell kapnom, utána már nem tudunk sajnos foglalkozni vele.

      Köszönöm,

      szia
      szepy

      VálaszTörlés
    7. Nálam ma van szilva projekt, a tiéd nagyon szép színű

      VálaszTörlés