Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 22., hétfő

Mentás, cukkinis tócsni



Kata (Kata spájza) bejegyzése hívta fel a figyelmemet arra, hogy milyen régen ettünk már cukkinis tócsnit. Télen-nyáron egyaránt készítem - hasonlóan Katához -, nagyon szeretjük mi is. Ha kedvem szottyan rá egy kevés sajttal (pl. feta) dúsítom, de sajt nélkül is laktató, egészséges fogás. Menta helyett készíthetitek frissen vágott kaporral, tárkonnyal is, de nekem ebben a melegben jobban esett a menta friss aromája. A tócsnit én is sűrű, sok fokhagymával ízesített görög joghurtba mártogatom, mert szerintem úgy az igazi! :-D

Hozzávalók:

  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 10-15 db mentalevélke
  • 1 tk só
  • frissen őrölt bors
  • 400 g cukkini, lereszelve
  • 1 nagy tojás
  • kb. 130-140 g tönkölybúza liszt

a sütéshez:

  • olaj

a mártogatóhoz:

  • sűrű görög joghurt
  • egy csipet só
  • ízlés szerint zúzott fokhagyma
  • ízlés szerint frissen őrölt bors

Elkészítése: 


A cukkinit a reszelő nagy lyukú részén lereszelem, sózom, 15 percre félre teszem, majd kinyomkodom a leve nagy részét. A hagymát, fokhagymát, mentát a késes robotgépemmel összevágom, ezután a cukkinihez keverem. Beleütöm a tojást, borsozom, és a liszttel összekeverem. A liszt mennyisége hozzávetőleges, függ attól, hogy mennyire leves a cukkini. A lényeg, hogy egy könnyen formázható, sűrű tésztát kapjunk. A serpenyőben olajat hevítek, kanállal beleadagolom a masszát, egy kicsit ellapítom őket. Néhány perc alatt mindkét oldalát pirosra sütöm, papírtörlőn lecsepegtetem. A joghurtot kikeverem sóval, borssal, zúzott fokhagymával. Az elkészült tócsnikat a mártogatóval és friss salátával tálalom.

5 megjegyzés:

  1. cukkiniültetvényre kérek szépen egy közszállítási eszközre szóló jegyet.

    VálaszTörlés
  2. Most készítettem én is lapcsánkát, de hagyományos módon. :)

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam a recepted alapján és olyan isteni volt, hogy bekerül a Nagy Családi Kedvencekbe! :) Köszi!!!

    VálaszTörlés
  4. mentával én is kipróbálnám már...jól néz ki :)

    VálaszTörlés