Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 13., szombat

Crépes körtével és fahéjas karamellkrémmel





Úgy nagyjából kéthetente kerül náluk a palacsintának valamely formája az asztalunkra. Nagyon szeretjük - hidegen és langyosan is -  mindenféle változatban, ízkombinációban. Az én szívem az amerikai palacsinta mellett leginkább a francia palacsintához (crépes) húz, bár a jó kis "magyar" túrós, kakaós, fahéjas, diós-lekváros palikat sem vetem meg! SŐT! :-DD Ma is franciásra vettem a figurát, és a tárkonyos csirkeragu leves mellé crépes-eket sütöttem, melyeket körtével és fahéjas karamellkrémmel tálaltam. Az pedig nem is kérdéses, hogy mennyire finom... :-D

Hozzávalók:


a francia palacsintához:

  • 75 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 2 tojás
  • 150 g finomliszt
  • 2 ek. olaj/olvasztott vaj
  • 2,5 dl tej


a körtés részhez:

  • 4 db érett körte
  • 2 egész szegfűszeg
  • ízlés szerint citromlé
  • ízlés szerint méz  (elhagyható)
  • 1 csipet fahéj

a tálaláshoz: fahéjas karamellkrém (A receptet lásd hamarosan!)


Hozzávalók:


Palacsintát sütni - szerintem - mindenki tud, ezért nem részletezem pontosan, hogyan is kell. A fenti hozzávalókat a szokásos módon összekeverjük, majd 30 percet pihentetjük. 8 palacsintát sütünk belőle. A körtéket meghámozzuk, felkockázzuk, lábosba tesszük. Mézzel, citromlével, fahéjjal és két egész szegfűszeggel együtt puhára pároljuk, félretesszük. A palacsintákat négybe hajtjuk, tányérra rendezzük, ezután melléhalmozzuk a párolt körtét, legvégül pedig meglocsoljuk a karamellkrémmel.


Forrás: A palacsinta receptje Lajos Maritól való. Nők Lapja 2011. július 20. A változtatás csak annyi, hogy fele arányban teljes kiőrlésű lisztet használtam.

4 megjegyzés:

  1. Isteni lehet, nagyon guszta:) Csak ne utálnék annyira palacsintát sütni!

    VálaszTörlés
  2. Isteni. Akár most is elfogadnék egy tányérral. :)))

    VálaszTörlés
  3. Lányok! Köszönöm a kedves szavakat, tényleg nagyon finom lett!

    Petra! Küldtem a kóstolót!

    Trollanyu! Én is utálom sütni, viszont enni imádom, ezét hajlandó vagyok magam rávenni a sütésre... :-D

    VálaszTörlés