Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 19., péntek

Házi granola dióval és tökmaggal



Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. A szervezetünk egész éjjel tartaléküzemmódban volt, 6-8 órája nem ettünk és ittunk, a gyomrunk teljesen kiürül, pedig a testünknek reggel energiára van szüksége a működéshez. Nekem a reggel soha nem indulhat jól reggeli nélkül. Előszeretettel eszem zabkását, köleskását, gyümölcssalátát, mézes puffasztott tönkölybúzát, és mindig van itthon granola is. Az utóbbi elkészítéséhez most diót és tökmagot használtam, de igazából bármilyen variációban el tudom képzelni. Görög joghurttal, tejjel, néhány szem friss vagy aszalt gyümölccsel szerintem ideális reggeli. És ami még nagyon fontos, hogy szigorúan mézzel édesítem. Ti mit szoktatok reggelizni??? :-D


Hozzávalók:


  • 40 dkg zabpehely
  • 15 dkg dió, durvára vágva
  • 10 dkg tökmag
  • 10 dkg mazsola
  • 15 dkg méz
  • 50 ml olívaolaj (ebből 1-2 ek. lehet tökmagolaj is)
  • ízlés szerint fahéj és kardamom

Elkészítése:


A zabpelyhet, a diót, a tökmagot, a mazsolát összekevertem, ízesítettem sóval, fahéjjal, kardamommal és mézzel. Hozzáöntöttem az olajat, és alaposan összeforgattam. Egy közepes méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral, ráöntöttem a keveréket, és egy kanál segítségével szétterítettem. 160°C-ra előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem, közben többször is átkevertem.


Megjegyés: Nem csak reggelire, hanem uzsonnára is ajánlom.


További granola receptem:


A reggeli fontosságáról még Árvai Krisztinánál olvashattok.



2 megjegyzés:

  1. Ezen a magas hőfokon a méz összes jó tulajdonsága elvész, elpusztul. Próbáld meg kíméletesebben, alacsonyabb hőfokon csak szárítani, nem sütni. Így megmaradnak - nem csak a mézben, hanem a többi hozzávalóban is - a vitaminok, enzimek, értékes tápanyagok.
    Egyébként a granola nálunk is ott van a reggelinél, csak az enyém szárított, nem sütött.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, és megfogadom a tanácsod! :-)

    VálaszTörlés