Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 22., hétfő

Mézes rizspuding fahéjas karamellkrémmel és szederrel




Apum kedvében szerettem volna járni, ezért rizspudingot főztem neki a minap. Maradt még egy üvegcse fahéjas karamellkrém, és egy doboz szeder, amik sürgős felhasználásra vártak, ezért a vaníliás helyett egy kicsit extrább ízesítésű pudingot készítettem. A siker és a dicsérő szavak természetesen nem maradtak el... mindenki jóízűen falatozott. :-D






Hozzávalók:

  • 200 g rövid szemű rizs
  • 250 ml víz
  • 100-150 g méz
  • 1 liter tej
  • 4 ek. kukorica keményítő
  • 1 ek vanília-kivonat vagy 1 vaníliarúd kikapargatott magjai

a rétegzéshez:






Elkészítése: 


Öntsünk a rizsre 250 ml vizet, és főzzük egy csipet sóval, amíg a rizs teljesen magába nem szívja. Hozzákeverjük a mézet, a vanília-kivonatot, és most 250 ml tejet. Állandó kevergetés mellett - a tejet fokozatosan hozzáadva - a rizst puhára főzzük. Az utolsó adag tejben elkeverjük a keményítőt, és besűrítjük vele a pudingot. A tálkák aljára egy kanál karamellkrémet, erre néhány szem szedret teszünk. Ráöntjük a még meleg pudingot, végül a tetejét szederrel díszítjük. Langyosan tálaljuk.






*Ötlet: Egy falat...Marokkó

6 megjegyzés:

  1. Mézi!Ez nagyon fini lehet!:-)

    VálaszTörlés
  2. Isteni. Légipostán lehetne kérnem? :)))

    VálaszTörlés
  3. Én is szívesen kanalazgatnám :)

    VálaszTörlés
  4. Nyelek nagyokat, csurog a nyálam!! Én 'előfőzni' is tejben szoktam. És kevesebb a tej, így nem is kell hozzá sűrítő. Látom apukád is édesszájú, 100 g méz ;-)

    VálaszTörlés
  5. Ez nem csak finom, de látványra is lenyügőző

    VálaszTörlés