Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 30., kedd

Dupla csokis, cukkinis sütemény



Nagy kedvenc nálunk a cukkinis sütemény - legyen az meggyes, csokoládés....bármilyen... -, mivel olyan finom szaftos. Érdemes dupla adagot készíteni belőle, mert 2-3 napig is eláll, sőt szerintem másnap sokkal puhább, finomabb. Tavaly többször volt már a blogon ehhez hasonló recept, lényegében ugyanazon az alapokon nyugszik ez a változata is, csak most fehér-, és étcsokival ízesítettem. Vigyázat, nálunk 5 perc alatt elfogyott! :-))


Hozzávalók:

  • 300 g cukkini, reszelve
  • 150 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 150 g finomliszt (lehet fehér tönkölyliszt is)
  • 150 g méz
  • 5 dkg étcsokoládé (70%-os), durvára vágva
  • 5 dkg fehér csokoládé, durvára vágva
  • 3 ek. 100%-os, cukrozatlan kakaópor
  • egy nagy csipet só
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 3 tojás
  • 1/2 tk. sütőpor
  • 1 tk. fahéj

a díszítéshez:

  • kb. 5 dkg fehér csokoládé
  • 1-2 ek. olaj
  • szeletelt mandula

Elkészítése:


A lisztet összekevertem a sóval, a sütőporral, a fahéjjal és a szódabikarbónával. A tojásokat habosra kevertem a mézzel, fokozatosan csorgattam hozzá az olajat. Belekevertem a cukkinit, majd a lisztes keveréket, legvégül pedig a durvára vágott csokoládét. A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, megszórtam mandulával, és 180°C-ra előmelegített sütőbe tolva tűpróbáig (kb 25-30 perc) sütöttem. A fehér csokit gőz felett az olajjal felolvasztottam, és a megsült sütemény tetejére csorgattam. Miután a csokoládé megszilárdult, szeleteltem.

További cukkinis sütemény receptek:



- Cukkinis-diós sütemény meggyel


4 megjegyzés:

  1. Imádom!!!!!!!!!!!! Jöhetne egy szelet! MOST!

    VálaszTörlés
  2. ez csakis nagyon finom lehet,és el tudom képzelni,milyen jó szaftos..illatos..hm:)A teteje pedig már kész orgia.Odavagyok az ilyen sütikért!

    VálaszTörlés
  3. És még dupla csokis is...férjem oda lenne érte

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mézigörl! Hány tojás kell a sütibe?Jól látom hogy nem látom?

    VálaszTörlés