Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 20., szombat

Amarettos őszibarckdzsem



Apum egyik hobbija a kertészkedés, ezért nyaranta rengeteg gyümölcs érik nálunk. Anyum és nagyanyám főzik be a hagyományos lekvárokat, dzsemeket, én meg vagyok az "újító". A méhecskéink megporzásának köszönhetően idén is gyönyörűek és lédúsak az őszibarackjaink. Nem győzzük őket enni, ezért - idén először - főztem belőlük dzsemet is. ...és mert az amaretto likőr az egyik kedvencem, próbaképpen löttyintettem bele egy keveset. Szuper lett! :-D


Hozzávalók:

  • 2,5 kg érett őszibarack
  • 1 kg cukor
  • 1,5 dl amaretto likőr
  • 3 db 3:1 dzsemfix

Elkészítése:

A barackokat megmostam, kimagoztam, felkockáztam. Egy nagy fazékba öntöttem őket, és botmixerrel a 3/4-ét összepürésítettem, folyamatos kevergetés mellett feltettem főni, amikor már teljesen megpuhultak a barackok hozzáadtam a cukrot, az amarettot, majd 15-20 perc elteltével a dzsemfixet is. A továbbiakban a dzsemfix utasításai szerint jártam el. A dzsemet sterilizált üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztban hagytam őket kihűlni.

    2 megjegyzés:

    1. És az Amaretto-t mikor tetted bele?

      VálaszTörlés
    2. :) én is ilyet készítettem pár hete. Sárgabarackból. Nagyon finom.

      Á la carte Kriszti (nem lehet csak névtelenül megjegyzést írni...)

      VálaszTörlés