Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 27., szombat

Good Morning Croissants...



... sodort tésztából. Természetesen Limara után, bár egy kicsit azért kísérletezgettem a receptjével. Remélem, nem bánja?! :-DD Isteni finom, de tényleg, nem túlzok. Mutatja ezt az alsó fénykép is: miközben fényképeztem megjelent két manócska, akik erősen a kiflikre pályáztak. Kattintottam néhányat, közben azt hallgattam, hogy: kész van máááár, kész vaaaan??? Lehet enni??? Aztán kiadtam a jelszót, gyors pusztítás. Egy kifli maradt, még egy kattintás, és az utolsó is eltűnt. Szerencsére a többit elrejtettem a reggeli kávé mellé. Persze azóta már mind elfogyott. A manócskáim pedig már meg is rendelték az újabb adagot. :-))

Én amarettos őszibarackdzsemmel töltöttem a mini kifliket, de bármivel lehet: sós és édes töltelékkel egyaránt. Pihe-puha tészta, a vajtól a rétegek csodásan elválnak (Limaránál megnézhetitek a fázisfotókat), csak úgy omlik az ember szájában. 

Ha valaki reggelire szánja, nyugodtan elteheti formázva a hűtőbe éjszakára. Reggel hideg sütőbe kell tenni, és amíg lefő a kávé, megterítünk, addig a kiflik is megsülnek. Érdemes nekiállni és elkészíteni, mert a dicséret tutira nem marad el... :-DD



Hozzávalók:

  • 30 dkg finomliszt
  • 30 dkg Graham-liszt
  • kb. 1-1,2 dl langyos tej
  • 1 dl savó
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 ek. méz
  • 1 tojás
  • 120 g tejföl
  • 5 dkg puha vaj

töltelék:

  • 15 dkg vaj
  • 1 ek. liszt


Elkészítése:


Az összes hozzávalóból egy nem túl lágy, de jól nyújtható tésztát dagasztottam. 20 percet hagytam pihenni, addig kikevertem a puha vajat a liszttel. A tésztát 2-3 mm vékonyra nyújtottam, és megkentem s lisztes vajjal. A rövidebb oldalától kezdve feltekertem, kettévágtam, és ruhával letakarva pihentettem 2 órán keresztül. Lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtottam, és kisebb háromszögekre osztottam fel őket. Mindegyik végére egy kis lekvárt tettem, majd kifliket formáztam. Sütőpapíros tepsin ismét duplájára keltek, ezután felvert egész tojással megkentem a tetejüket. 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt sültek pirosra.



2 megjegyzés:

  1. aranyos a sztory. manócskáid nem láthattuk volna "akció" közben?
    a croissan pedig tényleg jó találmány. na persze nem a bolti, sok esetben förmedvényre gondolok.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták! A fotózással én is hasonlóképpen szoktam járni, sokszor vigyáznom kell, hogy be ne lógjon egy gyerek kezecske. ;DDD

    VálaszTörlés