Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 6., szombat

Kávés-mandulás kalácspuding





Hozzávalók:

  • 250 g száraz kalács
  • 3 tojás
  • 250 ml tejszín
  • 1 adag espresso kávé
  • Amaretto likőr
  • 4 ek méz (vagy ízlés szerint több)
  • szeletelt mandula 
  • 5 g vaj




Boron kívül alkoholt egyáltalán nem iszom, likőröket pedig csak fagyiba, krémekbe és más édességekbe használom. Ezek közül az egyik nagy kedvencem az Amaretto (mandulalikőr). Amikor megláttam Édes és Keserű kalácspudingját, azonnal tudtam, hogy elkészítem. Kalácspuding nálunk mindig jöhet, ezért biztos volt a siker. :-DD Még langyosan elfogyott...


Elkészítése:


Szeleteljük fel a kalácsot és tegyük egy hőálló edénybe. Robotgéppel keverjük habosra a tojást, a mézet, a tejszínt, a kávét és a likőrt. Öntsük a krémet a kalácsra, és jól nyomkodjuk össze. A vajat daraboljuk a tetejére, és 200°C-ra előmelegített sütőben süssük kb. 15 perc alatt készre. Szárazon pirított szeletelt mandulával és porcukorral meghintve tálaljuk.





Forrás: Édes és Keserű: Kávés - mandulás kalácspudingja. Annyit változtattam csak rajta, hogy cukor helyett mézzel édesítettem.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, finom lehet:) Nagyon szeretem a kenyér és kalácspudingokat.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom! Mentem is a receptet. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom és a fénykép is tetszetős

    VálaszTörlés