Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 15., hétfő

Ecetes savanyú szilva




Ez az ecetes szilva is egy olyan "nagymamáinkat" idéző finomság, ajánlom húsok mellé (pl. vadhús). Biztos sokan felkaptátok a fejeteket arra, hogy "ecetes" (fúúúúj), Szerintem érdemes megkóstolni, mert tényleg nagyon finom. :-D Igazi különlegesség! :-D


Hozzávalók:


5 üveghez:

  • 2,5 kg érett, magvaváló szilva
  • üvegenként 2 gerezd összevágott fokhagyma
  • 30 dkg kristálycukor
  • 1 liter víz
  • 2-3 szem szegfűszeg
  • 2-3 egész fahéj
  • üvegenként 1 ek. 10%-os evet
  • üvegenként késhegynyi szalicil


Elkészítése:


A szilvákat megmossuk, kimagozzuk, félbe vágjuk, majd sterilizált üvegekbe rakosgatjuk. Minden üvegbe két gerezd összevágott fokhagymát rakunk.  A vízből, a cukorból, a szegfűszegből és a fahéjból szirupot főzünk, majd még forrón az üvegekbe töltjük. Mindegyik tetejére 1 evőkanálnyi ecetet és egy késhegynyi szalicit teszünk, legvégül száraz dunsztban hagyjuk az egészet kihűlni. Azonnal fogyasztható, de télire is eláll.


Forrás: Vas népe konyhája: Ecetes savanyú szilva (Rózsa Károlyné receptje)


5 megjegyzés:

  1. Nem is hallottam még (cukros-fokhagymás-fahéjas) 'ecetes' szilváról, de szívesen megkóstolnám ;)

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem, de nagyon finom lehet egy jó sült mellé

    VálaszTörlés
  3. Hű, de örülök, hogy valaki megerősített az ilyen típusú befőttek jóságát illetően. Én hasonló verziót raktam el, csak cseresznyével, de eddig még mindig elodáztam a megkóstolását.:)
    Valamelyik nap már tényleg megteszem!

    VálaszTörlés
  4. Nekem más receptem van, de aki kóstolta mind elkérte. Nyugodtan kóstold csak meg, mindenféle sültek mellé kiváló.

    VálaszTörlés
  5. Csak amiatt nem kaptam fel a fejem :) ...mert anyukám épp a múlt héten csinált hasonlót. Nem mondom, hogy egyből megkedveltem...majd még ízlelgetem :)
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés