Egyéb érdekességek...rólam

2012. február 19., vasárnap

Vaníliás karika





Tegye fel a kezét, aki szereti a vaníliás karikát!? Na, ugye...MINDENKI! :-D Kiskorom ízei közül a vaníliás karikát szerettem a legjobban, bár bevallom őszintén az elmúlt években alig ettem, mert a bolti valahogy nem az igazi. Sőőőt, szerintem siralmas, olyan semmilyen (már bocsánat :-D). A napokban a lányok házilag sütöttek, amin én is felbuzdultam, és belevágtam. Legközelebb pedig - úgy döntöttem - csak az újabb szökőévben sütöm. No, nem azért, mert borzalmas, vagy ilyesmi, inkább pont az ellenkezője. Annyira eteti magát, hogy a két nagy tepsinyi adag egy szempillantás alatt elillant. Egyszóval: veszélyes! Naggyon, nagggyon veszélyes, és függőséget okoz. Tapasztalatból mondom! :-D Aki hozzám hasonlóan nem tud a kísértésnek ellenállni, az inkább neki se álljon...:-DDD



Hozzávalók:


  • 35 dkg finomliszt
  • 5 dkg kukoricaliszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg házi vaníliás porcukor
  • egy csipet só
  • 2 M-es méretű tojás (csak a sárgája eredetileg)
  • 1 tk. sütőpor


a bevonáshoz:


  • 20 dkg étcsokoládé (65%)




Elkészítése:


A vajat gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a többi alapanyagot, és az egészet jól összegyúrjuk. Folpackba csomagolva 30 percre hűtőbe tesszük. Lisztezett deszkán 1 cm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk, a maradékot összegyúrjuk, ismét kiszaggatjuk...amíg a tészta el nem fogy. 180°C-on sütjük 10-12 percig, rácson hagyjuk őket kihűlni. A csokit gőz felett felolvasztjuk, a karikák alját belemártjuk, sütőpapírra szedjük. Hideg helyen dermesztjük. Jól záródó dobozban sokáig eláll.





Házi vaníliás porcukor: a cukrot megdaráljuk, jól záródó üvegbe töltjük, amibe előzőleg egy egész vaníliarudat teszünk. Ahogy fogy a cukor, folyamatosan után töltjük.




Tücsöknek pedig köszönöm!



5 megjegyzés:

  1. Nagyon gyors voltál! :)))
    A fotók pedig csodásak, mint mindig!!!

    VálaszTörlés
  2. Az elmúlt hetekben feltöltődtem energiával, ezért voltam gyors, és persze nagyon kíváncsi voltam a csodás karikáidra! :-DD Köszönöm! :-D

    VálaszTörlés
  3. Pont a napokban ábrándoztam a vaníliás karikáról :) Most már biztos, hogy ez lesz a következő keksz, amit elkészítek .)

    VálaszTörlés