Egyéb érdekességek...rólam

2012. február 12., vasárnap

Narancsimádóknak: narancsos tejpuding...



...narancslekvárral és pirított mandulával.


Hozzávalók:

  • 600 ml tej (2,8 %-os legalább)
  • 2 tk. narancsvirágvíz
  • 100-150 g méz (vagy ízlés szerint)
  • 1 nagy narancs reszelt héja
  • 1 vaníliarúd kikapargatott magjai vagy 2 ek. vanília-kivonat
  • 2 tk. kukoricaliszt
  • 2 púpozott ek. étkezési keményítő

a tálaláshoz:

  • narancslekvár kandírozott narancshéjdarabokkal
  • pirított, szeletelt mandula




Elkészítése:


5 dl tejet felforralom a narancsvirágvízzel, a reszelt narancshéjjal, a vanília-kivonattal és a mézzel. A lisztet és a keményítőt elkeverem a maradék 1 dl tejjel, ezzel sűrítem be a pudingot. A mandulát száraz serpenyőben megpirítom. A poharak aljába 1 tk. narancslekvárt, erre pedig pudingot teszek, a tetejére még egy tk. lekvár és pirított mandula kerül. Behűtve tálalom. 


8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesen szép! És nagyon ötletes recept!

    VálaszTörlés
  2. De szuper, mindjárt megcsinálom, pont tegnap vettem rengeteg narancsot, köszi!:)

    VálaszTörlés
  3. Biztos nagyon finom..volt, ahogy látom, ilyenkor jól jönne egy könnyed recept. Mi az a naracsvirágvíz? Én tudatlan vagyok.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a tálalás, egy pohárkával elfogyasztanék, csak fincsi lehet.:)

    VálaszTörlés
  5. Lányok, köszönöm!

    Kolozsgabi! Nyugi, én se tudtam anno, hogy mi az. Amúgy nagyon finom. Bioboltokban, Ázsia boltokban, vagy pl. a Culinarisban kapható. A narancsvirágvíz, a rózsavízhez hasonlóan a virág feldolgozása során létrejött melléktermék, az arab konyha egyik jellegzetes eleme.

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon finom lehet,viszem a könyvtáramba!

    VálaszTörlés